Få kundestøtte 24 timer i døgnet

Sjekk ut våre vanlige spørsmål eller få øyeblikkelig hjelp fra vår kundestøtte via telefon, e-post eller live chat.
contact us chat icon
LiveChat
Øyeblikkelig hjelp fra vår support
contact us request callback icon
Be om å bli ringt opp igjen
Snakk med oss når det passer deg
contact us email icon
[email protected]
Write to us

faq

Your questions answered

About the Company

Hvor lenge har FxPro vært i virksomhet?

FxPro began its journey in **1999**, evolving into one of the leading online trading brokers globally. Over the years, FxPro has expanded its regulatory framework to ensure compliance with the highest industry standards.

FxPro operates under multiple entities regulated by respected authorities worldwide, including:

  • **Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC)**
  • **Financial Conduct Authority (FCA) in the UK**
  • **Securities Commission of The Bahamas (SCB)** and more.

This strong regulatory oversight reflects FxPro’s commitment to providing a secure and transparent trading environment for its clients.

Hva er fordelene med trading med FxPro?

FxPro is a No Dealing Desk Execution* broker, offering professional trading conditions, superior execution technology and access to deep liquidity.

Trade CFDs on a wide range of instruments, including popular FX pairs, Futures, Indices, Metals, Energy and Shares, and experience the global markets at your fingertips.

FxPro also offers free educational material, forex trading tools and demo trading accounts to all of our clients to help them practice and learn more about CFDs trading before opening a live trading account. FxPro customer support team is ready to help you 24/5 with any queries you may have in more than 20 languages.

*Subject to our Order Execution Policy

Hvor er kontorene deres?

We have offices in the UK, Cyprus, UAE, Monaco and Bahamas. You can see all office and contact details here.

Who are your regulators?

FxPro group operates several legal entities, each regulated by the relevant local authority in that jurisdiction.

FxPro Financial Services Ltd is regulated by the Cyprus Securities and Exchange Commission (‘CySEC’) and by the South Africa Financial Sector Conduct Authority (‘FSCA’). FxPro UK Limited is regulated by the Financial Conduct Authority (‘FCA’). FxPro Global Markets Limited is authorised and regulated by the Securities Commission of The Bahamas (‘SCB’).

You can see more information about our licences and regulations here: https://www.fxpro.com/about/licences

Since the availability of jurisdictions may depend on your country of residence, please check the registration page to see which jurisdictions are available to you.

Hvordan kan jeg registrere meg som en partner?

Finn mer informasjon om våre partnerskapsmuligheter via denne lenken: https://www.fxpro.com/partners
Fyll ut vårt online skjema med kontaktinformasjonen din og noen grunnleggende opplysninger (f.eks. nettstedet ditt (hvis aktuelt), antall potensielle kunder osv.), og en av våre representanter vil kontakte deg for å diskutere dette videre.

When and how are IB commissions paid?

Provisjoner krediteres FxPro Wallet på ukentlig basis. Du kan bruke bankoverføring for å ta ut provisjonene dine.

Gir dere reklamemateriell til parnere?

Ja, vi gir våre partnere bannere, logoer og gratis verktøy som widgets og kalkulatorer. Alt salgsmateriale er tilgjengelig via vårt markedsføringssystem som leveres og hostes av FxPro uten ekstra kostnad for deg:
https://marketing.fxpro.com/

Accounts

Hvordan åpner jeg en live tradingkonto?

For å registrere deg for en live tradingkonto, klikk på 'Registrer' ikonet på FxPros hjemmeside og følg trinnene som kreves for å fullføre registreringsprosessen. Du mottar automatisk en epost til e-postadressen du har oppgitt med plattformens legitimasjon. Logg inn på FxPro Direct med din e-postadresse og valgt passord. Derfra kan du laste opp dokumentene dine (hvis du ikke har gjort det enda), administrer kontoen din, last ned våre plattformer og finansier din konto.

Vær oppmerksom på at de jurisdiksjoner som er tilgjengelige for deg, vil avhenge av din hjemland. FxPro tilbyr ikke differansekontrakt (CFD) til innbyggere i visse land som Amerikas forente stater og Den islamske republikken Iran.

Kan jeg åpne en bedriftskonto?

You can open a trading account on your company name via our usual sign-up procedure. Please enter the personal details of the person who will be the authorised representative and then log into FxPro Direct to upload official company documentation such as a certificate of incorporation, articles of association etc. Once we receive all necessary documents, our Back Office Department will review them and assist in the completion of the application.

Tilbyr dere swap-frie kontoer?

FxPro offers swap-free accounts for religious purposes. However, fees may be applied once trades on certain instruments are open for a specific number of days. To apply for a swap-free account, please send an email request to our Back Office Department at [email protected]. For further details on FxPro swap-free accounts, please contact our Customer Support.

Kan jeg åpne en felles konto?

Yes. To open a joint account, each person must first open an individual FxPro account and then fill a Joint Account Request Form which can be obtained by contacting our Back Office Department at [email protected].

Please note that joint accounts are only available to married couples or first degree relatives.

Kan jeg åpne flere kontoer med FxPro?

Ja, FxPro tillater opptil 5 forskjellige tradingkontoer. Du kan åpne flere tradingkontoer via din FxPro Direct.

What base currencies can I open an account in?

We offer Trading Account currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR for certain jurisdictions, allowing you to trade in your local currency.

It is recommended that you select a Wallet currency in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid any conversion fees, however you can select different base currencies for your Trading Accounts. When transferring between Wallet and an account in a different currency, a live conversion rate will be displayed to you.

Hva er en Premiumkonto (VIP)?

VIP Premium Accounts are offered to selected individuals with high deposits (typically $50k or equivalent) and those actively trading large volumes. VIP clients benefit from free VPS service and the possibility of decreased spreads/commissions.

For more information please visit our VIP page: https://www.fxpro.com/vip

Hvilke kontotyper tilbyr dere?

We offer a variety of account types for you to choose from, via a range of platforms including Metatrader 4, Metatrader 5 & cTrader.

The trading conditions for each account differ based on the jurisdiction.

You can see a useful comparison table of the account types and features on the page below: https://www.fxpro.com/trading-platforms/comparison

Spread Betting accounts are also available to clients of FxPro UK Limited that reside in the UK.

Tilbyr dere demo-kontoer?

Yes. Demo accounts are a valuable trading tool to help beginners learn how to trade and allow experienced traders to experiment and test new strategies in a risk-free environment.

You can open an unlimited amount of demo accounts via FxPro Direct.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Er demo-kontoer begrenset på noen måte?

You may open as many demo accounts as you wish. Demo accounts can be recharged with funds via FxPro Direct. However, please note that demo accounts will be deactivated after 180 days. Also, our MT4 and MT5 demo accounts are limited to a maximum of 70 open positions.

Although demo accounts present real market conditions and prices, please keep in mind that they are simulations and cannot always reasonably reflect all of the market conditions as during highly volatile or illiquid periods (e.g. market openings, news announcements) they may not behave in the same manner as live accounts.

Margin and leverage settings may vary between your demo and live account and you should not expect any success with the Demo Account to be replicated in your live trading.

For this reason, it is strongly recommended that demo accounts are viewed solely as a learning tool for inexperienced traders or a place for testing new trading strategies.

How to open an account with FxPro

  1. Click the ‘Register’ button on this page and open your New FxPro Direct account. Fill out the form with your name, country of residence and email. Set the password.
  2. Specify your nationality, date of birth and mobile number.
  3. Then, your residential address is required.
  4. To act in your best interest, we kindly ask to specify your occupation and education level.
  5. To understand your needs better, we should know more about your financial status and investment plans.
  6. Your trading experience also matters to us! Please answer carefully, as your responses will determine your suitability to trade CFD with FxPro.
  7. The next important step is a small test for financial markets knowledge.
  8. Now, put the default trading account settings. Later, you can open additional real and demo accounts with other preferences at any time.
  9. Right after that, you may undergo the identity verification by uploading the digital copies of the documents required.
  10. Don’t forget to check your inbox! The FxPro Team will send you an email with account credentials. Please keep them safe.

You will be able to fund your account once it gets verified to start trading with FxPro.

Watch video instruction

Video Thumbnail

Verification

Er mine personlige detaljer sikre hos dere?

FxPro tar alvorlige forholdsregler for å sikre at dine personlige opplysninger holdes i absolutt sikkerhet. Dine passord er kryptert, og dine personlige opplysninger lagres på sikre servere og kan ikke nås av noen, med unntak av et svært lite antall autoriserte medarbeiderne.

Hvilke dokumenter krever dere?

We require a copy of your valid International Passport, National ID card or Driver's Licence in order to verify your identity.

We may also request a Proof of residence document showing your name and address, issued within the last 6 months.

The document(s) required and their current verification status can be seen at any time via FxPro Direct.

Hvordan kan jeg laste opp eller sende dokumenter til dere?

Du kan laste opp dokumentene dine når du registrerer deg. Du kan også laste opp dokumenter via FxPro Direct ved å klikke på "Min profil" og deretter "Last opp dokumenter". Alternativt kan du sende dem via e-post til [email protected]

How can I verify my profile?

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Get ready to take a photo of your passport, ID card or driver’s license.

    (A Proof of residence, such as a bank statement or utility bill, issued within the last 6 months, may also be required).

  3. Click the “Upload documents” button and choose the row with the document you prefer to provide.

Document verification is usually very fast and you can always check the status from the same section in FxPro Direct.

Please note that uploading the documents through Direct is the only acceptable channel of submitting these documents and that any documents sent by email will not be processed.

Watch video instruction

Video Thumbnail

What should I do if I fail the appropriateness test?

As a regulated broker, we are required to assess the suitability of our clients in regards to their understanding of CFDs and knowledge of the risks involved.

If it is deemed that you do not currently have the experience required, you can proceed with a demo account creation. Once you feel that you are ready and experienced enough to open a live account, and are fully aware of the risks involved, please contact us so we can reassess your suitability.

If the information you provided to us on the registration form was inaccurate, please let us know so we can contact you to clarify any errors.

MT4 & MT5 PLATTFORM

Er plattformene kompatible med Mac?

FxPro MT4 og FxPro MT5 handelsplatformene er begge kompatible med Mac og kan lastes ned fra Nedlastingssenter. Vær oppmerksom på at nettbaserte og mobile versjoner av våre FxPro MT4, FxPro MT5 og FxPro cTrader -platformer også er tilgjengelige.

Tillater dere bruk av tradingalgoritmer på plattformene deres?

Ja. Expert Advisor er fullt kompatible med våre FxPro MT4 og FxPro MT5 plattformer, og cAlgo tradingbots kan brukes på vår FxPro cTrader-plattform. Hvis du har spørsmål om Expert Advisor og cAlgo-roboter, kan du kontakte kundesupporten vår på [email protected].

Hvordan logger jeg på MT4 tradingplattformen?

Du kan logge deg på terminalen din fra menyen øverst til venstre på skjermen. For å gjøre det, klikk på 'File' og deretter 'Logg inn på tradingkonto' . En ny boks vises og vil be om innloggingsinformasjon, passord og serveren som kontoen din er tildelt.

log in

Dine innloggingsdetaljer sendes til deg via e-post etter at kontoen din er godkjent.

Demo-kontoinformasjon kan også nås via FxPro Direct . For å se dem, logg inn på FxPro Direct, klikk på 'Min profil' fra listen til venstre, og klikk deretter på 'Platform Credentials' -fanen på siden 'Min profil'.

Hvis du har glemt passordet til MT4 Live-kontoen, kan du tilbakestille dette via FxPro Direct.

How do I place a new order in MT4?

Det er mange måter å plassere en øyeblikkelig ordre på i MT4-terminalen:

  1. Klikk på 'Ny ordre' -knappen på verktøylinjen
  2. Velg 'Ny ordre' fra rullegardinmenyen "Verktøy"
  3. Trykk F9
  4. Høyreklikk på et instrument i vinduet "Market Watch" og velg 'Ny ordre'
  5. Dobbelklikk på et instrument i vinduet Market Watch.
  6. Aktiver one click trading

Hvis du går videre med et av alternativene ovenfor, åpnes 'Ordre ' -vinduet. Dette lar deg justere parametrene for posisjonen du skal åpne. Feltet 'Symbol' lar deg endre instrumentet og 'Volume' -feltet lar deg angi størrelsen på handelen. Du kan også angi stopp og fortjenestenivåer.
Du klikker deretter 'Selg' for å åpne en short-posisjon til gjeldende budsum eller 'Kjøp' Å åpne en long-posisjon til dagens pris.

Hvordan lukker jeg en posisjon på MT4?

For å lukke en åpen posisjon manuelt må du først finne bestillingen i vinduet MT4 'Terminal' nederst på MT4-skjermen. Høyreklikk på bestillingen du vil lukke, og velg Lukk ordre , eller dobbeltklikk på bestillingen for å hente opp "ordre" vinduet og lukk det derfra. Alternativt kan du lukke en posisjon ved å klikke på "X" -symbolet nederst til høyre på MT4-terminalen.
Hvis du har one click trading aktivert, vil disse handlingene resultere i umiddelbar nedleggelse av handelen uten å vise noen bekreftelsesvindu.
Hvis du har angitt gyldige stop-eller overskuddsnivåer, vil bestillingen din bli stengt når markedsprisen når et av nivåene du har angitt.

Hvordan plasserer jeg en ventende ordre på MT4?

En ventende ordre er en instruksjon for å åpne en posisjon når et instrument når en bestemt pris som er forhåndsdefinert av deg.
Du kan legge inn en ventende ordre via hovedvinduet 'Bestill' . Bare endre 'Type' fra 'Øyeblikkelig utførelse' til 'Ventende ordre' . En rullegardinmeny vil da dukke opp som vil gi deg mulighet til å angi om den ventende ordren du skal plassere, er en Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop eller en Sell Stop-ordre. Det vil også gi deg mulighet til å angi en grenseverdi og utløpsdato og -tid.
Husk at Buy Stop og Sell Limit må plasseres over dagens markedspris mens sell Stop og Buy Limit må plasseres under dagens markedspris .

Hvordan endrer eller sletter jeg en ventende ordre på MT4?

For å endre eller slette en ventende ordre du har plassert, finn ordren i vinduet 'Terminal' nederst på MT4-skjermen. Åpne ordrer vises over kontoinformasjonen din, mens ordrer som ennå ikke er utført, vises under dem. Høyreklikk eller dobbeltklikk på ordren du vil endre eller slette. En popup-meny vises som lar deg velge 'Endre eller slette ordre' . Vinduet "Ordre" vises og gjør at du kan endre prisen som ordren utløses for, for å angi utløpsdatoen for ordren, for å angi stop-loss og take-profit nivåer eller for å slette ordren helt.

Hvorfor er modifiseringsknappen gråtonet når jeg prøver å angi SL eller TP for en eksisterende ordre?

Hvis 'Modifiser' -knappen blir gråtonet når du prøver å angi stop-loss eller take-profit for en eksisterende ordre, kan det skyldes at du har satt ditt stop-loss eller take-profit nivå for nær dagens pris. Alternativt kan det innebære at du har satt disse nivåene på feil side av dagens pris.
Vær oppmerksom på at for short-posisjoner (sell-ordrer) må stop-loss settes høyere enn dagens markedspris og overskuddsnivå må settes lavere enn gjeldende markedspris.
Du kan se minimum stoppnivåer for hver plattform i symbolspesifikasjonene: https://www.fxpro.com/trading/forex

Hvordan kan jeg legge til egendefinerte indikatorer eller EA til MT4/MT5?

For å legge til egendefinerte EAer eller egendefinerte indikatorer, vennligst åpne MT4 og gå til Fil> Åpne datafil , velg deretter MQL4/5> 'Eksperter' eller 'Indikatorer' og lim inn filen MQL4/EX4 eller MQL5/EX5 i denne mappen. Når du åpner plattformen, bør du nå se din egendefinerte EA/indikator i Navigator-vinduet, og du kan dra og slippe den på diagrammet du ønsker.
Du kan finne egendefinerte EAer og indikatorer på MQL5-nettstedet: https://www.mql5.com/no/code/mt4

Hvor finner jeg min nylig opprettede EA på MT4-plattformen?

Alle EA er synlige i vinduet 'Navigator' på venstre side av MT4-plattformen. Klikk på 'Expert Advisors' -rullegardinmenyen, og klikk deretter på '+' -ikonet for å utvide valget og se hele listen over tilgjengelige EAer.
Du kan deretter dra og slippe den du vil bruke til det aktuelle diagrammet.

Hvordan kan jeg back-teste min EA?

Du kan back-teste ytelsen til din EA over historiske data på MT4-plattformen. For å gjøre dette, gå til 'Vis' , velg 'Strategitester' , velg Expert Advisor fra listen og angi backtestparametrene. referer til MT4-veiledningsguiden som er tilgjengelig her .
Når du er fornøyd med EA-en, kan du teste den i live tradingforhold på din demo-konto.

Hvordan vet jeg om min EA kjører riktig?

For å være sikker på at EA kjører riktig, må du først bekrefte at EA er aktivert på plattformen. For å gjøre dette må du kontrollere at 'AutoTrading' -knappen på hovedverktøylinjen øverst på skjermen er grønn. Hvis den er rød, klikk på den for å aktivere EAs.



Du må da sørge for at EA er aktivert for live trading. For å gjøre dette, høyreklikk på diagrammet der EA er plassert, velg "Expert Advisors" og deretter "Egenskaper". Merk av i boksen "Tillat live trading" og klikk "OK". Din EA skal nå fungere riktig.

Tillat live trading

Når EA er oppe, kan du sjekke 'Eksperter' og 'Journal' -fanene i terminalen din for å se om systemet rapporterer feil.
Vær oppmerksom på at hvis din EA kjører og automatisk trading er aktivert, vil du kunne se et smilende ansikt øverst til høyre i diagrammet ved siden av navnet på EA.

Hvorfor har diagrammet mitt et kryss/trist ansikt i hjørnet?

Det ser ut til at du ikke har Expert Advisors aktivert på din MT4-terminal. Dette kan gjøres ved å klikke på 'AutoTrading' -knappen i hovedverktøylinjen over diagrammet. Når det lille symbolet i det går fra å være rødt til grønt, har EAer blitt aktivert. Alternativt kan du gjøre dette ved å gå til 'Verktøy', 'Valg', velg fanen 'Expert Advisors' og kontroller at boksen Aktiver Expert Advisors er markert.
Du må også forsikre deg om at den spesifikke EA er aktivert for trading ved å velge "Tillat Live Trading" i kategorien 'felles' når du drar EA til diagrammet.

Hvordan fjerner jeg en EA som jeg har lastet på min MT4/MT5-plattform?

For å fjerne en EA fra MT4/5-plattformen, høyreklikk på diagrammet, velg "Expert Advisors" og deretter "Fjern" .

Kan jeg kjøre mer enn en EA samtidig på MT4?

Ja, du kan kjøre flere EAer samtidig og på samme instrument. Du kan imidlertid bare legge inn en EA per diagram. Hvis du for eksempel ønsker å sette to EAer til å handle på EURUSD, må du åpne to EURUSD-diagrammer og laste en EA på hver av dem.

Hvor finner jeg kontosaldoen og tradinghistorikken?

All kontoinformasjon og tradinghistorikk finnes i vinduet 'Terminal' nederst på MT4-skjermen. I bunnen av dette vinduet finner du følgende faner:

  • Trade: viser kontosaldoen, egenkapitalen, marginen, fri margin, margenivået og eventuelle åpne posisjoner og ventende ordrer
  • Kontohistorikk: viser en fullstendig oversikt over alle ordrene du har lagt inn, inkludert dato og klokkeslett, type, størrelse, instrument, pris på open, take-profit og stop-loss nivåer, pris og tidspunkt for nedleggelse, swap-avgifter og fortjeneste.
  • Journal: gir en liste over alle handlingene du har tatt på din MT4 terminal samt deres respektive datoer og tider.

Hvordan oppretter jeg en MT4-handelserklæring?

Du kan opprette en handelshistorierapport og eksportere den som en egen HTML- eller EXCEL-fil. For å gjøre dette må du logge på MT4-terminalen din og klikke på 'Kontohistorikk' -fanen nederst i vinduet 'Terminal' , funnet nederst på din MT4-skjerm. Høyreklikk hvor som helst i dette vinduet, og velg "Lagre som rapport" . Et nytt vindu vil dukke opp som lar deg spesifisere en plassering for lagring. Klikk "Lagre" for å fullføre prosedyren.

Hvordan bruker jeg market watch-tvinduet?

Market Watch -listen er en del av MT4/MT5 som viser alle BID/ASK-prisene og lar deg se instrumenter, plassere ordrer, åpne diagrammer osv.
For å se Alle Instrumenter tilgjengelig for trading, vennligst høyreklikk i market watch-vinduet og velg 'Vis Alle'.

Vis alle

Du kan høyreklikke i market watch-vinduet, velg ' Symboler ' og deretter manuelt legge til de instrumentene du ønsker å se i listen. Du kan også lage egendefinerte sett.

Hvordan endrer jeg MT4/MT5-passordet?

Når du er logget på plattformen med ditt nåværende passord, kan du gå til Verktøy> Valg og under 'Server' -fanen, velg alternativet Endre passord . Derfra kan du skrive inn det nye passordet du vil bruke og bekrefte det.

Endre passord

Hvis du har problemer, vennligst sjekk Journal fanen på MT4 tradingterminal for å se om det er noe feil.

Hvordan kan jeg opprette et MT4/MT5 Investor-passord?

Et investor-passord gjør det mulig for brukeren å se tradingaktivitet, men uten tilgang til å åpne/lukke eller endre handel. Det er egentlig en "skrivebeskyttet" tilgang.
Når du er logget inn på plattformen med hovedpassordet ditt, kan du gå til Verktøy> Valg og under 'Server' -fanen, velg 'Endre passord' alternativet. Derfra kan du velge 'Endre Investor (kun lesbart) passord'

Endre investor

Hva er MT4-historiensenteret?

Du kan få tilgang til historiske kartdata på vår MT4-plattform gjennom Historiesenter ved å gå til Verktøy> Historikkssenter eller velge F2.
Mengden av historiske data er avhengig av tidsrammen du velger ettersom det er et maksimalt antall data tilgjengelig for hver tidsramme (ca. 2050 poster).
Hvis du for eksempel velger en liten tidsramme (f.eks. 1M), kan du bare motta data i en eller to dager.
Du kan laste ned flere data, men dette er hentet fra metaquotes-serveren.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

CTRADER PLATTFORM

Hvordan lukker jeg en posisjon på cTrader?

For å lukke en posisjon, klikk på Lukk -knappen i vinduet Trade Watch nederst på cTrader-skjermen. Fra vinduet Trade Watch kan du velge å lukke en enkelt bestilling eller lukke alle åpne posisjoner ved å klikke på Lukk alle'.
Du kan bruke QuickTrade-innstillingene til å velge dersom denne er deaktivert, eller hvis enkeltklikk eller dobbeltklikk trading er aktivert.

Hvordan logger jeg på cTrader-plattformen?

Your cTrader cTID are sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

As default, your cTID email will be the registered email address of your profile, and you can change the password to your own preference.

Once logged in with the cTID, you will be able to switch between any FxPro cTrader accounts registered under your profile.

Hvordan oppretter jeg en ny ordre i cTrader?

Det finnes flere måter å opprette en ny ordre i cTrader.

Du kan trykke F9 for å få opp 'Opprett bestilling' -vinduet eller klikk på ikonet over watch-listen på venstre side av plattformen. Du kan også klikke på et hvilket som helst instrument i 'Watchlists' Velg 'Ny Ordre' -ikonet, eller legg inn en ordre direkte fra Kjøp og Selg-knappene:

Kjøp og selg-knapper

Kjøp og selg-knapper er også tilgjengelige på noen diagrammer som du har åpne:

tilgjengelig

Hvis du ikke har 'QuickTrade' -innstillinger aktivert, vises et nytt vindu som lar deg opprette en ny Markedsordre, Limit Ordre eller Stop Ordre, for å velge det instrumentet du ønsker å trade og angi stopp-loss og take-profit nivåer:

Markedsordre
Merk: Hvis du ønsker å åpne og lukke handler med enkelt eller dobbeltklikk, direkte fra diagrammer og watch-liste, må du sette opp dette i innstillingene.

Hvordan plasserer jeg en ventende ordre?

Du kan legge inn en ventende ordre via 'Opprett bestilling' -vinduet. Velg Limit Ordre eller 'Stop Ordre' i boksen 'Opprett bestilling', og velg symbol, limit-pris, volum og utløpsdato og -tid, sett stop-loss og take-profit nivåer og klikk "Selg" eller "Kjøp".

Du kan også plassere ventende ordrer via Market Depth eller ved å høyreklikke på diagrammet.

Hvordan endrer eller sletter jeg en ventende ordre i cTrader?

Skulle du ha behov for å endre eller slette en ventende ordre du har plassert, klikker du på 'Bestillinger' -fanen i vinduet 'Trade Watch' . Dette vil hente alle dine ventende bestillinger. Høyreklikk på bestillingen du vil endre eller slette, for å få muligheten til å enten endre eller avbryte bestillingen. Hvis du klikker på 'Endre' , vises et nytt vindu som lar deg endre parametrene for din ventende ordre. Hvis du klikker på 'Avbryt' , blir bestillingen din automatisk fjernet fra listen.

Hvordan kan jeg sette opp enkeltklikk eller dobbeltklikk-trading?

På cTrader-plattformen klikker du på innstillingsikonet nederst i venstre hjørne, og velg kategorien 'QuickTrade' . Herfra kan du velge om du ønsker 'enkeltklikk' eller 'dobbeltklikk' trading.
Hvis du har de Quick Tradinginnstillingene 'Avslått' , betyr det at du vil få en popup-boks for å bekrefte tradinghandlinger.
Du kan også sette opp standard SL/TP- og markedsområdeinnstillinger for alle ordretyper fra dette vinduet.

Klikk trading

Hvordan beregnes cTrader provisjonskostnader?

cTrader spreads starter fra så lavt som 0 på majors, og provisjonen er 3,50 per lot av basisvalutaen til paret som trades. Dette belastes når du går inn og når du avslutter handelen.
Du kan bruke cTrader-kommisjonskalkulatoren nedenfor for å beregne provisjonen for ulike handler:
https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/ctrader-commission
Som standard blir provisjonen beregnet som $ 35 per $ 1million USD tradet.
FX eksempel - Hvis du handler 1 lot (100k) EUR/USD, vil provisjonen være € 3,50 når du går inn og når du lukker handelen (€ 7 totalt) .
Metaller eksempel - (antall oz X MP)/1.000.000 X 35=Enveis kommisjon

What is a ctrader ID (cTID) and how can I create one?

Your cTrader (cTID) will be created and sent to you via email once the creation of your account has been confirmed.

cTID allows access to all FxPro cTrader accounts (demo & live) using only one login and password.

When logged in with the cTID, your cTrader account(s) will automatically become linked, and you will also have access to extra features that the cTID provides, such as:

  • Custom watchlists
  • Email alerts
  • Price alerts
  • Workspaces

Note: The cTID is seperate from your FxPro account login details and is something offered by Spotware directly. You can read more about it here

Hvordan kan jeg laste ned en cBot eller tilpasset indikator på cTrader?

Du kan laste ned flere indikatorer/cBots via cTDNs nettsted: https://ctdn.com/algos/indicators - https://ctdn.com/algos/cbots
Du kan også klikke på indikatorikonet på et cTrader-diagram og velge 'flere indikatorer'

flere indikatorer

Når du klikker for å laste ned fra nettstedet, vil det be deg om å installere det automatisk på cTrader-plattformen.

Hvordan vet jeg om min cBot kjører riktig?

Hvis du kjører cBots på cTrader-plattformen, vil du kunne se en liste over vedlagte cBots nederst i venstre hjørne av diagrammet. En 'Stopp' -knapp vil også vises hvis cBot kjører riktig.
Hvis du kjører cBots på 'Automatiser fanen, vil du kunne se en liste over aktive instanser under hver cBot i cBots-listen. En 'Stopp' -knapp vil også vises ved siden av kjørende instans.
Når cBot kjører, kan du sjekke 'Journal' og 'cBot Logg -faner for å se om systemet rapporterer eventuelle feil.

Kan jeg teste min cBot før den går live?

Ja, du kan back-teste ytelsen til din cBot over historiske data på cTrader-plattformen. For å gjøre dette må du navigere til Automatiser -delen av plattformen, klikke på pilen ved siden av cBot, og velg Legg til en instans . Naviger til 'Backtesting' -fanen og sett inn dine foretrukne backtesting-parametere før du kjører.
Når du er fornøyd med cBot, kan du teste den i live tradingbetingelser ved å bruke den på din demo-konto .

Kan jeg kjøre mer enn en cBot samtidig?

Ja, du kan kjøre flere cBots samtidig og på samme diagram. Når du legger dem til diagrammet, vil du se en egen boks for hver i nederste venstre hjørne av diagrammet.

 flere cBots

Hvordan stopper jeg en cBot som jeg har lastet på cTrader-plattformen min?

For å fjerne en cBot fra cTrader, klikk på 'Stopp' -knappen. Instanser kan fjernes fra diagrammet i cTrader eller fra 'Instanser' -listen i fanen 'Automatiser < .

Vil min cBot fortsette å fungere etter at jeg har lukket cTrader-plattformen?

For at dine cBots skal kunne handle for deg, må maskinen din kjøres med cTrader-terminalen din åpen. Å stenge cTrader-terminalen din, vil føre til at cBots stopper trading.

Du kan abonnere på FxPro VPS (Virtual Private Server) for å få cobotene dine til å handle døgnet rundt, uansett om cTrader-terminalen din er åpen eller om datamaskin din kjører.

Hvor finner jeg kontosaldoen og tradinghistorikken?

Kontosaldoen din og tradinghistorikken finner du i 'Trade Watch' -vinduet nederst på cTrader-skjermbildet.

  • Posisjonfanen: viser din nåværende saldo, egenkapital, margin, fri margin, marginalnivå og urealisert gevinst og tap.
  • Ordrefanen: viser nåværende ventende ordrer
  • Historikkfanen: viser hele bestillingsloggen din.

Hvordan lager jeg en cTrader-tradingerklæring?

Du kan eksportere tradinghistorikken fra 'Trade Watch' -vinduet. Åpne kategorien Historikk , høyreklikk hvor som helst i listen over tidligere ordrer, og velg "Opprett erklæring" for å opprette en tradinghistorikrapport som et HTML-dokument, eller velg "Eksporter til Excel" for å lage en tradinghistorierapport som en Excel-fil.

Hvordan installerer jeg cTrader-skrivebordplattformen?

Du kan laste ned cTrader-desktopplattformen via lenken nedenfor fra vår nettside: https://www.fxpro.com/trading-plattformer/ctrader
Dessverre er en MAC-versjon ikke tilgjengelig, men vi tilbyr en webtrader som du kan få tilgang til:
https://ct.fxpro.com/
For systemkrav og støttede nettlesere kan du Se hjelpesiden for spotware .
Hvis du får en feil når du prøver å installere den, skyldes dette oftest en brannmur/antivirus som blokkerer eller begrenser nedlastingen. Vennligst midlertidig deaktiver eventuelle brannmurer/antivirus og prøv igjen for å laste ned plattformen.

Hvordan avinstallerer jeg cTrader-plattformen?

Når du avinstallerer cTrader fullt, er det også midlertidige mapper du må slette for å kunne fjerne det. Følg instruksjonene nedenfor for å fullstendig fjerne det fra PCen:

Avinstaller cTrader via kontrollpanelet, deretter:
- Under Dokumenter fjerner du cTrader og cAlgo - Under '' C:/Users/user/AppData/Roaming/'' fjern: - Fxpro-cAlgo - FxPro-cTrader - FxPro-cTraderUsers
- Under '' C:/Users/user/AppData/Local/Apps/2.0/'' slett denne mappen
du kan deretter fortsette å laste ned.

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FxPro Edge

Hvordan logger jeg meg inn på FxPro Edge tradingplattformen?

Du kan logge inn på FxPro Edge ved å navigere til https://edge.fxpro.co.uk og angi din Direct profil-legitimasjon.

Login

Hvis du har flere kontoer, kan du velge hvilken som skal brukes på neste skjermbilde.

Login

Du kan bytte til en annen konto ved å klikke øverst til høyre i rullegardinmenyen.

Login

Hvordan plasserer jeg en ny ordre?

Det er flere måter å plassere en ny ordre på:

  1. Via diagrammet
    • Høyreklikk på diagrammet
    • Klikk på 'Opprett ny ordre'

      Create Order
    • Ny ordre-dialogboksen vil vises. Her kan du justere parametrene for posisjonen du skal åpne.

      Create Order

  2. Via Opprett ordre-knappene

    Create Order

  3. Via Ordre på din overvåkningsliste (når 1-klikk-handel er aktivert)

    Create Order

How do I close a position on FxPro Edge?

To manually close an open position, you must first locate the order in the Positions/Orders widget. You may either click on the 'Close Order' button (with 1-click trading enabled) or double click on the order and close it from the dialog that appears.

Close Position

Close Position

If you have set valid stop-loss or take-profit levels, your order will be closed once the market prce reaches either of the levels you have specified.

All closed positions will appear in the 'History' widget

Hvordan plasserer jeg en ventende ordre på FxPro Edge?

En ventende ordre er en instruksjon for å åpne en posisjon når et instrument når en viss pris som er forhåndsdefinert av deg. Du kan plassere en ventende ordre via hoved "Ordre"-dialogboksen ved å velge "Limit" eller "Stop". Dialogboksen vil da tillate deg å angi limit-verdi og utløpsdato/-tid for den ventede ordren.

Pending Order 1

Vær oppmerksom på at sell buy stops & sell limits må plasseres over dagens markedspris mens sell stops og buy limits må plasseres under gjeldende markedspris. Alternativt kan du umiddelbart legge en ventende ordre ved å høyreklikke på diagrammet.

Pending Order 2

Hvorfor er Modifer posisjon-knappen grå når jeg prøver å sette SL/TP for en eksisterende ordre?

Dette kan skyldes at du har satt ditt stop-loss eller take-profitnivå for nær dagens pris. Alternativt kan det bety at du har satt disse nivåene på feil side av dagens pris.

Vær oppmerksom på at for short-posisjoner (sell-ordrer) må stop-loss settes høyere enn dagens markedspris, og take-profitnivåer må settes lavere enn dagens markedspris.

Du kan se minium stop-nivå for hver plattform i symbolets spesifikasjoner: https://www.fxpro.com/trading/forex

Kan jeg legge til egendefinerte indikatorer eller EAer til FxPro Edge?

FxPro Edge støtter ikke egendefinerte indikatorer eller EAer på dette tidspunktet. Vi ønsker å legge til støtte for dette i fremtidige utgivelser.

Hvordan kan jeg legge til flere widgets på arbeidsområdet?

Du kan legge til flere widgets for å tilpasse arbeidsområdet ved å klikke på '+' knappen på sidepanelet. Widgets kan flyttes, re-arrangeres og omformes.

Widgets

Kan jeg se hvor godt jeg har handlet?

Du kan se kontoens ytelse ved å klikke på enten:
a) Den øverste linjen
b) 'Kontoytelse'-ikonet på sidepanelet

Account Performance

How to download trading platforms?

  1. After you register and log into FxPro Direct, you will see the relevant platform links conveniently displayed on your 'Accounts' page, next to each account number. From there you can directly install desktop platforms, open webtrader, or install mobile apps.
  2. Alternatively, from the main website, go to “All Tools” section and open the “Download Centre”.
  3. Scroll down to see all the platforms available. Several types of terminals are provided: for the desktop, web version and mobile application.
  4. Select your operating system and click “Download”. The platform upload will start automatically.
  5. Run the setup program from your computer and follow the prompts by clicking “Next”.
  6. After the installation is complete, you can log in with the specific account details that you received on your email after the trading account registration at FxPro Direct. Now your trading with FxPro can begin!

Watch video instruction

Video Thumbnail

TRADING & EXECUTION

Hva er en CFD?

Differansekontrakt (CFD) er derivatinstrumenter som tillater tradere å spekulere på de endrede verdiene til en rekke underliggende eiendeler uten å måtte ta eierskap av dem. I en differansekontrakt er en kjøper og en selger enig om at selgeren ved kontraktens utløp vil betale kjøperen forskjellen mellom verdien av eiendelen på det tidspunkt kontrakten er avtalt og verdien på det tidspunkt den utløper. Hvis forskjellen er negativ, må kjøperen i stedet betale forskjellen til selgeren. Når du handler CFD, kjøper tradere (eller går i long-posisjon) når du forutser en økning, og selger (eller går i short-posisjon) når du forutser et verdifall.

Hvordan leses et valutapar?

Forex Currencies are traded in pairs. Each currency is presented as a three letter abbreviation and is usually separated from the currency it is paired with a space, a point, or a slash. For instance, EUR/USD refers to the Euro US Dollar currency pair. The first currency in the pair is known as the base currency. The second currency in the pair is known as the quote or term currency. The value of the pair is defined by how much of the quote currency is required to purchase a single unit of the base currency. So if EUR/USD is currently trading at 1.31 then this means that $1.31 is required to purchase €1.

Hvilke spread tilbyr dere?

Vi tilbyr konkurransedyktige flytende spread på alle våre plattformer. På MT4/MT5-kontoene belastes du for spread når du handler på et hvilket som helst instrument. Det er ingen provisjon.

På cTrader-kontoen er spreadene mye lavere (fra 0 på større FX-par), men det er en provisjonsavgift for hver handel. ($ 35 per $ 1 million USD belastet).

Vi tilbyr også en MT4 Fixed Spread-konto som har faste spread på de 7 store FX-parene.

Hvorfor har ikke min ventende ordre blitt utført?

Hvis din ventende ordre ikke er utført, kan det hende at du ikke hadde tilstrekkelige midler til å åpne posisjonen når den pågående ordren ble utløst. Hvis dette er tilfelle, vises den slettede, ventende ordren i kontohistorikken din. Alternativt kan det være at din ventende ordre ikke ble utført fordi den angitte prisen ikke ble nådd. Vær oppmerksom på at for ventende salgsordrer må budprisen nå det angitte nivået. For ventende kjøpsordrer må tilbudsprisen (Ask Price) nå det angitte nivået.

Hvilke provisjoner vil jeg bli belastet for trading?

På våre MT4/MT5, FxPro Market & Spreadbetting-kontoer tar vi ikke provisjon på noen instrumenter. Du belastes bare for spread, som vi pålegger en liten fortjeneste (i tillegg til eventuelle gjeldende swap-avgifter).
På cTrader-plattformen, når vi trader FX & Metaller, er det en provisjonsavgift på 35USD for hver 1 millioner USD som trades ved å åpne en posisjon og 35USD ved å lukke posisjonen. Spreadene på cTrader er imidlertid lavere enn for andre kontotyper.

Hvilke instrumenter tilbyr dere for handel?

På FxPro tilbyr vi CFDer på Forex, Metaller, Futures, Aksjer, Spot Indeks, Spot Energies & Krypto. Vennligst besøk vår side for å finne ut mer informasjon om hvert aktivum:

https://www.fxpro.com/

Tilbyr dere Kryptovaluta?

We offer CFDs on a several different cryptocurrencies including Bitcoin, Ethereum, Litecoin, BitcoinCash, Ripple and many more.

You can see more details and trading conditions on the following link:

https://www.fxpro.com/trading/cryptocurrencies

Please note that Cryptocurrencies are not available to retail clients under FxPro UK Ltd.

Do you offer guaranteed stop loss?

A stop-loss order may serve as an additional risk minimisation strategy. However, the requested price of a stop-loss order is never guaranteed. This is because the price at which the stop-loss order is placed serves only as a ‘trigger point’. In the event that the price of the financial instrument being traded reaches the trigger price, your stop-loss order will be treated as a market order and executed at a Volume Weighted Average Price (‘VWAP’) as per the Order Execution Policy. As a result, a stop-loss order may be executed at a worse price. This applies to all 'stop' orders placed on any of our platforms.

Til hvor mange desimalplasser siterer dere priser?

Vi siterer alle FX-parene til et ekstra siffer, noe som betyr at det siste sifferet er et "punkt" og sifferet før det siste er "Pip".

Hva er FxPros modell for execution?

Vi er en NDD-eksekverinsmegler som tilbyr CFDer på 6 underliggende eiendeler. Vi tilbyr Market Execution på de fleste av våre kontotyper, men vi tilbyr imidlertid også en Instant Execution-konto.

Vi matcher internt mye av ordreflyten vår, og gjenværende eksponering forblir innad opp til markedsrisikoen. Overdreven eksponering kan da sikres eksternt.

Du kan lese mer om vår execution-modell på siden nedenfor:

https ://www.fxpro.com/pricing/model

Oppstår slippage på plattformene deres?

Slippage er en del av trading og vanlig i valutamarkedet. Det skjer i tider med høy volatilitet eller lav likviditet, samt under store nyhetsmeldinger eller ved utgivelse av viktige økonomiske data.

FxPro tar alle nødvendige skritt for å beskytte handelsmenn mot markedsvolatilitet, og våre kunder drar nytte av et høyt avansert tradingstyringssystem som reduserer risikoen for negativ slippage og garanterer utførelse til best mulig pris.

Vi har utmerket slippagestatistikk, du kan se her:
https://www.fxpro.com/pricing/model

Tilbyr dere mikro (0,01) lots?

Ja, mikro-lots er tilgjengelige på alle våre plattformer med vår standard kontotype.

Hvilken marginer tilbyr dere?

The leverage available to you may differ depending upon your jurisdiction and the instrument/platform you are trading with.

Please follow the link below to find out more information in regards to leverage: https://www.fxpro.com/leverage-information

what-are-fixed-spreads.title

what-are-fixed-spreads.description

Hva er flytende spreads?

Flytende spreads varierer i løpet av dagen, avhengig av volatiliteten på markedet og tilgjengelig likviditet. De representerer de beste tilbuds- og budprisene vi kan sikre fra våre likviditetsleverandører.

Den største fordelen med flytende spreads er at du får den beste nåværende markedsprisen når du handler, noe som ofte kan være lavere enn ved trading på en fast spread-konto. På den annen side kan flytende spreads også vokse betydelig før og etter høyt innflytende nyhetsmeldinger og under høy markedsvolatilitet.

Vil jeg oppleve requotes?

FxPro MT5 og FxPro cTrader-plattformene bruker Market Execution, og det er dermed ingen requote.
Du kan imidlertid oppleve requotes på FxPro MT4 Instant-kontoer under svært volatile markedsforhold. Du kan unngå requotes ved å merke av boksen "Standardavvik" nederst i vinduet "Ordre", som gjør det mulig å angi pip som vil være tilgjengelig for deg hvis markedsprisen avviker fra prisen du klikket på.
Vær oppmerksom på at popup-vinduet for requotes er deaktivert når du bruker en-klikk-handelsfunksjonen. Du vil imidlertid høre et lydvarsel når et requote er gitt, forutsatt at lydvarsling er aktivert (Verktøy> Valg> Hendelser), og requotet vil bli oppgitt i loggfilene dine i klientterminalen.

hva er stop-out-nivået?

Margin level (%) is displayed on the trading platform and is calculated as follows: Equity / Margin X 100.

FxPro offers Negative Balance Protection (subject to the FxPro Order Execution Policy) to ensure that clients cannot lose more than their overall investment.

The stop out level is {{percent}}% for all account types.

For cTrader accounts, Spotware’s 'Smart Stop Out' logic will be used.

Hva er forskjellen på en stop ordre og en limit ordre?

Limit and stop orders are often confused with each other as both are pending orders that instruct a broker to open or close a position when an asset’s price reaches a certain level.

Buy limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level lower than the current price. Sell limit orders instruct that a position is opened when the market price reaches a level that is higher than the current market price. Conversely, buy stop orders are entered above the current market price and sell stops are entered below the current price.

Bear in mind that pending Limit orders are executed with ‘Limit Execution’, meaning you will receive your requested price or better, whereas Stop orders are executed with ‘Market Execution’, meaning that the trade is executed at VWAP.

Vil min EA/cBot fortsette å fungere etter at jeg har lukket plattformen?

For at EA-ene skal kunne drive trading for deg, må maskinen din kjøres med MT4/cTrader-terminalen åpen. Ved å stenge terminalen din vil EAs/cBots stoppe handel.
Du kan abonnere på FxPro VPS (Virtual Private Server) for å få EAs/cBots til å trade døgnet, uansett om din MT4/cTrader-terminal er åpen eller datamaskinen din kjører.

Hvordan beregnes swap?

Swap is calculated by taking the difference between the respective interest rates in the currency pair being traded and adding FxPro's commission fee for rolling over the position to the next trading day. The result can either be positive or negative depending on the instrument.

Swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments.

Swap fee for FX= Pip value X swap value in points] / 10

Swap fee for Non-FX instruments= Lot size X Swap Value X Number of nights.

For Shares and Cryptos, the swap fee is displayed as an annual percentage. Therefore the calculation is slightly different.

Swap fee for Shares= No.Of Nights X No.Of Shares X Share Last Price X Annual Percentage charge / 360

Swap fee for Cryptos= number of coins x Crypto last price x Annual Percentage charge / 360

We have a useful Swap calculator you can use to estimate the Swap incurred on trades: https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/swap

Examples: If you buy 100 (hundred) shares of Apple Inc (AAPL.O) at the price of $140 and hold them for one night at an annual rate of -2.8597 %, the charge will be -$1.11.

If you are short 2.0 lots (200k) of EURUSD for 2 nights, and the swap fee in points is -0.5739 then the swap charge will be -$2.29 ($20 pip value X -0.5739 X 2 nights /10 )

What is leverage?

Leverage affects the funds required to place a position, multiplying your buying power, allowing you to open a position larger than your deposit. Leverage requires you to post collateral with us in the form of margin and the higher the leverage the less the required margin to open a position of equivalent value or for the same initial margin you can open much larger positions.

Initial margin Leverage Buying Power (units)
$1,000 1:1 $1,000
$1,000 1:10 $10,000
$1,000 1:33 $33,000

Leverage can be expressed either as a Ratio, or in a % format. Both are displayed on our website for easy understanding.

For example, saying you have leverage 1:20 is the same as saying you are required to have a margin that is only 5% of the overall value of the trade.

Excessive use of leverage can of course be very risky because it can magnifies your P&Land this can lead to large losses which can lead to stop out, the automatic closing of your position. This is because your collateral available to sustain potential losses and not fall below the ‘maintenance margin’ required so that your position is not liquidated, is much less as a % of the position when using higher leverage.

Also note that higher leverage increases the effect of spread and Swap fees as a % on your invested capital. For example if the spread on an instrument as a % is 0.1% and you open a trade with 20 times leverage the spread cost as a % on your deposited margin will be 2%.

Example:

With leverage 1:5 you would need to deposit EUR 20,000 to open 1 lot of EURUSD (100,000) , while at leverage 1:30 you could open the same trade with only EUR 3,333.

Please refer to the margin calculator, https://www.fxpro.com/trading-tools/calculators/all-in-one. Here you can test how much of your margin will be needed to open a trade at different leverages and with different lot sizes

What is VWAP?

VWAP stands for ‘Volume Weighted Average Price’ and applies to market execution orders

If the requested volume is not available all at the same price, the order will automatically execute the maximum volume at the best available price, and then the remaining volume at the next best price and so forth. An average of all these prices is then taken, which is the price the order will execute at (the VWAP).

All stop orders, once triggered, are subject to ‘Market Execution’ which means that FxPro will automatically aggregate all available liquidity at the best possible prices and fill your stop orders at first available VWAP. The VWAP price may be on, above, or below your requested price.

Please see the relevant section of our Order Execution policy: Market Execution Order Market order is the intention to either buy or sell at the current market price, subject to the liquidity available. In the event, there is not enough liquidity at the top of the book to fill a Client’s market order, the system will automatically aggregate the volume received from third party liquidity/ price provider(s) and execute the market order at the ‘Volume-Weighted Average Price’ (‘VWAP’), subject to the liquidity available at the time of the execution.

Example:

Depth of Market for EURUSD

The image above shows a snapshot of the Depth of Market for EURUSD.

The right hand side shows ASK prices (price at which you buy)

The left hand side shows BID prices (price at which you sell)

Each tier displays the volume available at each price tier. For example, a trade of 2.50 lots or lower, would receive the top of the book price (the first row of prices). And for trade size above this, the overall price would be calculated according to the price tiers and volumes available at each.

For example, lets say we want to Sell 8 lots (800k units of EUR). The order will be executed as follows:

250,000 * 1.16520 = 291,300

500,000 * 1.16519 = 582,595

50,000 * 1.16518 = 58,259

You then add up all the tiers = 932,154 and divide by your trade size in units

932,154 / 800,000 = 1.16519 (rounded to 5 decimal places)

What is a market order?

A ‘Market Order’ applies to the MT4 Market, cTrader, MT5 & FxPro platforms and dictates that you want to enter the market at the current market price, no matter what that may be. Market Orders are filled at VWAP (Volume Weighted Average Price), meaning that you may receive a price above, below or on the price you saw when you executed the order.

Market Execution is also applied to all ‘Stop’ orders across all of our platforms. (Stop losses, Stop outs & pending stop orders).

Because different LPs will have different prices and available liquidity, the available volume is tiered and large orders may be executed at a non-‘top of the book’ price. Top of the book means the best Bid / Ask prices are streamed in the platform. The Market Depth however is much more complex than this and Market Execution accounts for this. Please refer to our ‘What is VWAP?’ question for further information.

What is a Stop Loss order?

A ‘Stop Loss’ order is used to limit losses, or potentially to take a profit after a loss.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a stop loss at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Stop Loss must be placed below the current market price on Buy positions, and above the current market price on Sell positions.

All Stop orders, which include Stop Losses, are executed with ‘Market Execution’, which means that once the order is triggered, it is filled at the current market price at that time (VWAP).

The VWAP can be on, above or below the requested price.

This means that especially during times of high volatility, you may receive a much different price than your specified stop level, which is referred to as ‘Negative Slippage’.

What is a Take Profit order?

A ‘Take Profit’ order is used to lock in profits at a specified price, or potentially to limit further losses after a substantial gain.

It can be attached to an order at the time of opening, or you can modify a position and add a take profit at a later time. It can also be attached to a Pending Order.

A Take Profit must be placed above the current market price on Buy positions, and below the current market price on Sell positions.

All ‘Limit’ orders, which includes Take Profit, are executed with ‘Limit Execution’, which means that you will receive your requested price or better. At the time your Take profit is triggered, if a price exists in the market which is in your favour, FxPro will fill you at the better price.

It is not possible therefore, to receive a worse price on a ‘Limit’ order such as Take Profit.

Take profits on long positions will be triggered for execution once the ‘BID’ price reaches your take profit level. Take profits on short positions will be triggered for execution once the ‘ASK’ price reaches your take profit level.

What is a Stop Out?

A ‘Stop Out’ is a triggering of a forced automatic closing of a trader's positions in case that person's trading account equity falls below a certain threshold.

Margin level is displayed on the platform as a % anytime you have open positions, and is calculated as: Equity / Initial Margin *100

Equity means the balance + unrealised P&L in each trading account and does not include any balance in your FxPro Wallet.

Example:

The Stop Out level is 50%, depending on your jurisdiction. This means that once your Equity falls to a value equal to 50% of your initial margin, stop out(s) will begin to occur.

So, with an initial deposit of $1000, and an initial margin of $100, you are left with a Free Margin of $900. If losses reach $900, you will have 0 Free Margin remaining, and your margin level % at this time would be 100% (100 equity / 100 Initial margin = 100%). If losses continue and eventually reach $950, the 50% Stop out would be triggered. (50 equity / 100 used margin = 50%)

Now that we have explained how the stop out is applied, let’s see an example at which price you would be stopped out.

You open a Buy position of 100 barrels of Brent Oil (0.1 lot) at a price of $55 per barrel. This position is using a leverage of 10 times (1:10) and you started with $600 in your account.

Initial margin is 1/10= 10% of the exposure. The exposure, in this case, is 100 barrels times 55= $5,500. So, your initial margin is 550, leaving $50 free margin.

The price starts to fall, and we want to find out at what price Equity will be equal to 50% of initial margin. To do this, we need to calculate the price at which our loss will be 50% of 550 = 275, plus the free margin because as we explained in previous example above, losses are first used against free margin. So, the total loss would be 325 or 3.25 per barrel since our position is 100 barrels. When the price drops by 3.25 and reaches (50-3.25) $46.75, that is the BID price, you will be stopped out.

Stop Outs help to prevent trading accounts from falling into a negative balance, however, in very volatile markets, or during market gaps, it is not always possible to fill orders at a specific level and there might be significant slippage when Stop out orders are executed.

How can I show the ASK price on the platform?

As default, price charts are built using the BID price, however, it is the ASK price (the higher price) at which Sell order closures are triggered or buy positions are opened.

You can add the current ask price to the chart on all our platforms if it is not already shown as default.

On MT4 and MT5 go to Charts >Properties and tick the box to ‘Show Ask line’.

On cTrader, right click in the chart and go to ‘Viewing Options’ and tick the ‘Ask Price line’ option.

On the FxPro App, the Ask price appears as default

What is slippage?

Slippage refers to instances where the executed price differs from your requested price. I.e. the price ‘slipped’.

Slippage occurs when your Market Order is triggered and filled at a price different to that which you have requested. The difference may only be minimal, or it could be significant. Price Gaps and increased volatility can result in substantial slippage in some cases.

This is a normal market practice and a regular feature of the foreign exchange markets under conditions such as illiquidity and volatility due to news announcements, economic events and market openings. The slippage can be positive or negative. Slippage can also occur when larger orders are partly executed at tier 2 or even Tier 3 prices (see question What is VWAP).

Although we are not required to do so, we publish our Execution Statistics every year on our website: https://www.fxpro.com/pricing/model

Example:

You have a long (buy) position of 1000 barrels (1lot) of WTI prior to market closing at price $50.00, and you set a take profit at price $50.50 and a stop loss order at $49.5.

However, due to significant news reports over the weekend, at the market opening on Monday, WTI opens with an upward gap at price $51.

Therefore, your take profit order will be triggered once the market reopens (as the price has moved above your take profit level), at the price of $51.00, and will be executed at this price or better.

This is how market gaps and slippage may cause more profit or loss than anticipated and why stop orders such as ‘stop losses’ are never guaranteed to be executed at your requested price.

What is Spread?

The difference between the Bid and Ask prices is the ‘Spread’, which is what you pay to the broker in return for placing the order through them.

Therefore, you will notice that trades start in a minus figure, as you need to cover the spread before you begin make profit.

Let’s demonstrate this using an example. You buy 1 lot of EURUSD at $1.0700 the bid and ask prices were $1.0698 and $1.0700. When you buy, you get the Ask price. The price moves in your favour by 5 pips making the new Bid and Ask prices $1.0703 and $1.0705. You close the trade by selling at the new Bid price of $1.0703, making 3 pips profit which equals $30.

The reason that in this example your profit is less by $20, is due to the fact that you have been charged a 2pips spread.

Let’s take another example using GOLD, which is denominated in USD. You decide to Sell (short) 100oz (1 lot) when the bid and ask prices were 1600.50 and 1601.00. As this is a sell position, it is opened at the Bid price of 1600.50. The price then moves down in your favour by 0.50, making the new bid and ask prices 1600.00 and 1600.50. You close the trade by buying at the new Ask price of 1600.50.

In this case, even though the price moved in your direction, you were charged the spread and your order was opened and closed at the exact same price (1600.50), meaning that your Profit or Loss is equal to 0.

Spreads are typically floating and fluctuate depending on liquidity and volatility. Volatility is affected by Liquidity and vice-versa.

What do I do if I have a question or enquiry regarding one of my trades?

If you would like to check any orders, please send an email to [email protected] from your registered email address with your account number and the order number of the trade, and we will check your enquiry and get back to you as soon as possible.

You can find the order number in your trade account tab or history tab.

Why has my pending order been executed or Stop loss/take profit triggered when the price has not reached the specified price?

Bear in mind that Buy positions are opened at the Ask price (and closed at the Bid price), whereas Sell positions are opened at the Bid price (and closed at the Ask price).

Therefore, stop losses, take profits and pending orders need to be triggered by the Bid or Ask price displayed on the price chart before being executed.

The Ask price is always higher than the Bid price as it includes the FxPro spread. Therefore, you need to take into account the spread at the time the order was triggered.

For example, if you opened a sell trade on EURUSD at 1.15700 and placed a stop loss of 1.15750, it means your stop loss will be triggered when the Ask price reaches 1.15750. So, if the spread at the time is 1.5ips, you may see your order closed when the price in the chart is only at 1.12735.

The price charts display BID prices by default. If you cannot see the current ASK price in your platform, please refer to our FAQ: How can I show the ASK price on the platform?

What is liquidity?

Liquidity, in simple terms is the ability to trade (buy and sell) an instrument and is considered good when there are many market participants interested in Buying and Selling the instrument at any volume. The easier it is to sell or buy the instrument at any given volume, the better the liquidity.

The more liquid an instrument, the tighter the spread usually, as the market participants compete to get the best prices. When there is low liquidity, the pricing is generally more erratic, and the spreads may be higher due to lower demand for the instrument.

What is Swap (rollover)?

Since every currency trade involves borrowing one currency to buy another, interest rollover charges are part of forex trading.

Interest is paid on the currency that is borrowed, and earned on the one that is bought. Swap may be positive or negative and applies whenever you leave a trade open overnight.

If you are buying a currency with a higher interest rate than the one you are borrowing, then the net interest rate differential will be positive and you will earn funds as a result. Conversely, if the interest rate differential is negative then you will be charged.

Swap also applies to non-FX instruments, due to the fact that all instruments are traded in particular currency which incurs an interest rate.

On the platforms, ’swap’ is automatically converted into the balance currency. The Operation is conducted at midnight server time (10pm UK time) and will only be charged/gained if you have an open trade at this time.

the swap is calculated and charged once every weekday, however, to account for weekends, a triple charge will take place on Wednesday for FX & metals, and on Friday for other instruments. FxPro Swap rates are in line with the Banks and are reviewed and updated on a weekly basis by the Execution department.

The up-to-date swap lists can be viewed at any time on our website in the instrument specifications or via the trading terminals.

REGNSKAP

Er det mulig å miste mer penger enn jeg satte inn?

FxPro offers Negative Balance Protection (NBP) for all clients, regardless of their categorisation & jurisdiction, thereby ensuring that you cannot lose more than your total deposits.

For more details please refer to our ‘Order Execution Policy’.

FxPro also provides a stop out level, which will cause trades to be closed when a certain margin level % is reached. The stop-out level will depend on the account type and jurisdiction under which you are registered.

How do you keep Clients funds safe?

FxPro tar sikkerhet for kundens midler veldig alvorlig. Av denne grunn er alle kundemidler helt skilt fra selskapets egenkapital og beholdt i separate bankkontoer i større europeiske banker. Dette sikrer at kundemidler ikke kan brukes til noe annet formål.

I tillegg er FxPro UK Limited medlem av FSCS, og FxPro Financial Services Limited er medlem av Investor Compensation Fond (ICF).

Hvilke metoder kan jeg bruke til å sette inn penger på min FxPro-konto?

We offer a wide range of payment methods, all with 0 fees from FxPro. These include Bank Wire transfers, Credit/Debit cards, PayPal, Neteller, Skrill, and many more local options tailored to your country and jurisdiction.

You can check all available payment methods and based on your location directly in your login area or via this link:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Please note that you must withdraw via the same method used to fund your account.

Hva er FxPro Wallet?

FxPro Wallet er et personlig risikostyringsverktøy som fungerer som en sentral konto, hvorfra du kan overføre penger til alle dine andre tradingkontoer med noen få enkle klikk. Den største fordelen ved å gjøre innskudd til din FxPro Wallet i motsetning til å finansiere kontoene dine direkte, er at dine deponerte midler er fullstendig beskyttet mot eventuelle åpne posisjoner som du måtte ha i din tradingkonto.

Hvordan legger jeg til penger til min FxPro-lommebok?

Innskuddsmidler krediteres automatisk til FxPro Wallet. Du kan overføre beløp mellom din FxPro Wallet og dine tradingkontoer når som helst du ønsker. Logg deg på FxPro Direct , velg 'Innskudd' eller 'Wallet' og velg ditt foretrukne betalingsalternativ.

Vennligst se mer informasjon om Våre tilgjengelige betalingsmetoder ved å følge denne lenken:
https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Hvordan tar jeg ut penger fra FxPro Wallet?

Log in to your FxPro Direct and select 'Withdraw’ or 'Wallet'.

Please note that in order for the withdrawal to be successful, you should transfer your funds to your FxPro Wallet.

Kindly note that you must follow our withdrawal policy which instructs that clients must withdraw via the same method used to deposit, unless that method has been fully refunded or refund limits have expired. In this case, you may use bank wire method, or another method previously used to fund (as long as it can accept payments) to withdraw profits.

Hva er de tilgjengelige valutaene for FxPro Wallet?

We offer Wallet currencies in EUR, USD, GBP, CHF, JPY, PLN, AUD and ZAR. Additionally, we also offer NGN, VND, THB, MYR and IDR. (Depending on your jurisdiction)

The currency of your FxPro Wallet should be in the same currency of your deposits and withdrawals in order to avoid conversion fees. Any transfers from your FxPro Wallet to your trading accounts in a different currency will be converted as per the platform rates.

Hvordan overfører jeg penger fra FxPro Wallet til min tradingkonto?

You can instantly transfer funds between your FxPro Wallet and your trading accounts by logging in to your FxPro Direct and selecting 'Transfer'

Select your Wallet as the source account and the target trading account and enter the amount you wish to transfer.

If your trading account is in a different currency to your FxPro Wallet, a pop-up box will appear with a live conversion rate.

Kan jeg bytte valutaen til min FxPro Wallet?

For å unngå potensielle konverteringsavgifter, er det foretrukket at FxPro Wallet er i samme valuta for innskudd og uttak.

Hvis du feilaktig har åpnet din FxPro Wallet i feil valuta, vennligst kontakt vår backoffice-avdeling på [email protected] for å rette feilen.

Hvilke konverteringsfrekvenser bruker dere?

FxPro-klienter drar nytte av noen av de mest konkurransedyktige valutakursene på markedet.
For innskudd fra en ekstern finansieringskilde (dvs. fra kredittkortet til lommeboken din i en annen valuta) og uttak til en ekstern finansieringskilde (dvs. fra Lommeboken til et kredittkort i en annen valuta), vil midlene bli konvertert i henhold til den daglige bankrenten.

Ved overføringer fra FxPro-lommeboken til en tradingkonto av en annen valuta og omvendt, blir konverteringen laget i henhold til frekvensen som vises på popup-skjermen når du klikker på bekreftelse.

Hvor lang tid tar bankoverføringer og hva er gebyrene

For international bank wire deposits, please allow **3-5 business days** for funds to reflect in your FxPro Wallet. FxPro and our receiving bank do not charge any fees for bank wire deposits; however, other banks involved in the process, such as sending or intermediary banks, may apply their own fees.

We also offer **local banking options** for many countries, providing faster and more efficient processing times. For example:

- **GBP Transfers (UK)**: Usually reflect **within the same business day**, with no fees from FxPro or our receiving bank. - **SEPA Transfers (EU)**: Typically reflect **within the same business day**, with minimal fees (usually just a few euros). - **Other Local Banking Methods**: Availability depends on your country, and these are generally also very fast.

You can view all available deposit methods and processing times specific to your country and jurisdiction by logging into your FxPro account.

Hvordan kan jeg få tilbake penger hvis kortet jeg brukte til å sette inn penger har blitt kansellert eller utløpt?

Etter avbestilling av et kort, er bankene forpliktet til å tillate begrensede transaksjonstyper å finne sted, inkludert tilbakebetalinger, vanligvis i minst 6 måneder. Du bør derfor trekke tilbake penger til kortet du brukte ved innskudd, selv om dette kortet er kansellert. Du vil motta disse midlene til ditt nye kort som er koblet til samme bankkonto som ditt forrige, kansellerte kort.

Hvis bankkontoen som er koblet til kortet, er helt lukket, må du sende bevis på kontoen er lukket til vår regnskapsavdeling [email protected]

Can I transfer funds between my FxPro Wallet and trading accounts during the weekend?

Yes, as long as the specific trading account you are transferring from does not have any open positions.

If you have an open trade during the weekend, you will be unable to transfer funds from it to your Wallet until the market reopens.

Weekend hours begin on Friday at market closure (22:00 UK time) until Sunday, at market opening (22:00 UK time).

Hvordan kan jeg ta ut penger via bankoverføring?

Logg inn på FxPro Direct, velg 'Uttak' eller 'Wallet' og velg bankoverføring. Husk at vi kan kreve en kontoutskrift som bevis på at du er bankkontoinnehaveren.

Vær oppmerksom på at for å kunne ta ut midler via bankoverføring, bør du først refundere alle dine Kredittkort, PayPal og Skrill innskudd innen de siste 6 månedene.

Hvor lenge må jeg vente før uttaket mitt for kommer til bankkontoen min?

Forespørsler om uttak behandles av vår kundegruppe innen 1 arbeidsdag. Men tiden som trengs for at midlene skal overføres, vil variere, avhengig av betalingsmåten.

Internasjonale bankoverføringer kan ta 3-5 virkedager.

SEPA og lokale bankoverføringer kan ta opptil 2 virkedager.

Kortuttak kan ta 5-7 arbeidsdager

Alle andre betalingsmetodeuttak blir vanligvis mottatt innen 1 virkedag.

Hvor lang tid tar det å behandle min forespørsel om uttak?

Under normal arbeidstid behandles uttak vanligvis innen få timer. Hvis forespørselen om uttak mottas utenfor arbeidstiden, blir den behandlet neste arbeidsdag.

Vær oppmerksom på at selv om kortinnskudd behandles umiddelbart, betyr dette ikke at midler allerede er mottatt til vår bankkonto ettersom klarering fra banken vanligvis noen dager. Vi krediterer imidlertid pengene dine umiddelbart for å kunne handle øyeblikkelig og beskytte åpne posisjoner. I motsetning til innskudd tar uttake lenger tid.

Hvor lang tid tar det før pengene mine blir satt inn på min FxPro-konto?

We usually process deposits **within 10 minutes** of receiving them, ensuring your funds are available as quickly as possible. For SEPA and other local banking transfers, deposits typically reflect **within the same business day**, while all other payment methods are also processed in approximately **10 minutes**.

If you wish to check the status of any pending transaction, feel free to contact our **24/5 support team**, who are always ready to assist you.

You can choose to send your deposit to your FxPro Wallet or directly to a trading account of your choice. Please note that all transactions are placed via the Wallet, so **currency conversions may apply** when transferring directly to a trading account in a different currency from your Wallet.

Hvilken metode bør jeg bruke for uttak?

It is our policy that any recent card deposits should be withdrawn to the card in question first, before refunding to any other method, even if other methods were used for funding. Kindly note that after refunding any cards, PayPal and Skrill deposits should also be refunded. Once all deposits from the above-mentioned payment methods are fully refunded, you will then be able to withdraw via bank wire or another method previously used to fund. (Provided that it can receive payments) The methods that remain to be refunded will be clearly displayed to you in FxPro Direct.

Tar dere gebyrer for innskudd eller uttak?

FxPro does not charge any fees/commission on deposits/withdrawals, however, you may be subject to fees from other payment providers involved in the transaction, particularly with banks. Please note that for e-wallets, there may be a fee for withdrawals but only if you have not traded. You can see more details on our funding page: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

"

Hvilke valutaer kan jeg bruke til å finansiere min FxPro-konto?

Klienter av FxPro UK Limited kan sette inn i: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY og PLN .

FxPro Financial Services Limited kan sette inn i: USD, EUR, GBP, AUD, CHF, JPY, PLN og ZAR . Innskudd i RUB er også tilgjengelige, men midler satt inn i RUB vil bli konvertert til valutaen til klientens FxPro Wallet (Vault) ved mottak.

Kunder av FxPro Global Markets Limited kan sette inn i: USD, EUR, GBP, CHF, AUD, PLN, ZAR og JPY . Innskudd i RUB er også tilgjengelige, men midler som er satt inn i RUB, vil bli konvertert til valutaen til klientens FxPro Wallet (Vault) ved mottak.

Kunder av FxPro Global Markets MENA Limited kan sette inn i: USD, GBP og EUR . Innskudd i AED er også tilgjengelige, men midler som er deponert i AED, blir konvertert til valutaen til klientens FxPro Wallet ved mottak.

Vær oppmerksom på at hvis du overfører penger i en annen valuta fra FxPro Wallet, vil midlene vil bli konvertert til din Wallet valuta ved bruk av valutakursen på transaksjonstidspunktet. Av denne grunn foreslår vi at du åpner FxPro Wallet i samme valuta som innskudd og uttak.

Hvilke kreditt-/debetkort godtar dere?

We accept Credit/Debit cards including Visa, Visa Electron, Visa Delta, MasterCard, Maestro International and Maestro UK.

Hva skal jeg gjøre hvis jeg ikke har mottatt mine uttak?

Hvis du har gjort en uttaksforespørsel via bankoverføring og ikke har mottatt pengene dine innen 5 virkedager, kan du kontakte vår kundegruppeavdeling på [email protected], og vi vil gi deg en Swift-kopi.
Hvis du har gjort en uttaksforespørsel via Kreditt/debetkort og ikke har mottatt pengene dine innen 10 virkedager, vennligst kontakt vår kundeserviceavdeling på [email protected] og vi vil gi deg ARN-nummeret.

Hvorfor har innskuddet mitt fra kreditt/debetkort blitt avvist?

Det er flere grunner til at kreditt-/debetkortet ditt kan ha blitt avvist. Du kan ha gått over din daglige transaksjonsgrense eller oversteget kortets tilgjengelige kreditt-/debetbeløp. Alternativt kan du ha angitt feil siffer for kortnummer, utløpsdato eller CVV-kode. Av denne grunn må du kontrollere at disse er riktige. Pass også på at kortet ditt er gyldig og ikke er utløpt. Til slutt, ta kontakt med utstederen din for å forsikre deg om at kortet ditt har blitt autorisert for online-transaksjoner, og at det ikke finnes noen beskyttelse som forhindrer bruk av kortet.Find more information

How to fund your account

  1. Sign in to FxPro Direct with your email and password.
  2. Open the “Wallet” section and click the “Deposit” button.
  3. Now you can choose from a selection of convenient payment methods. All the deposits and withdrawals are processed with no commissions from the FxPro side.
  4. Choose the method and specify the amount you want to deposit. Then fill out payment details and follow the prompts on screen to confirm the payment.
  5. Once approved, the deposited amount will appear in your FxPro Wallet balance, or the trading account specified, and will be displayed in your Transaction History.
  6. You can now transfer funds to an account and begin trading!

Watch video instruction

Video Thumbnail

FXPRO DIRECT

Hva er FxPro Direct og hvordan kan jeg logge inn?

FxPro Direct is your online account management page.

Click on the 'Log In' option on the top right of the website. You can log in with your registered email address and password.
Your FxPro Direct allows you to create new accounts, edit existing ones, fund your accounts and download trading platforms. You may also edit your mailing options or subscriptions.


The ‘Tools’ tab in FxPro Direct gives you access to various services we offer, including the FxPro Dashboard, Economic Calendar, Calculators and FxPro Squawk. These tools can be accessed by all users, including those who are still practising on demo accounts.

Hvordan tilbakestiller jeg passordet mitt for FxPro Direct?

For å tilbakestille FxPro Direct passordet ditt, klikk på 'Gjenopprett passord' nederst i påloggingsboksen. Skriv inn din registrerte e-postadresse og send inn forespørselen. Du vil snart motta en lenke på e-postadressen du har oppgitt, som tar deg til en side der du vil kunne legge inn et nytt passord for kontoen din

Hvordan laster jeg opp dokumenter?

Hvis du vil laste opp dokumenter via FxPro Direct , klikker du på 'Min profil' og velger 'Last opp dokumenter . Klikk på Bla gjennom for å åpne et nytt vindu, finn og velg dokumentet du vil laste opp, og klikk deretter på Åpne.

Du vil motta et varsel om at opplastingen er i gang, og en melding som bekrefter at dokumentene har blitt lastet opp.

Når dokumentene dine har blitt lastet opp, vil vår backoffice-avdeling se gjennom dem i den rekkefølgen de ble mottatt.

Hvordan redigerer jeg profilinformasjonen min?

To change any of your personal details, please send an email to [email protected]. Bear in mind that for security reasons, we will require an updated proof of residence to be uploaded via FxPro direct for a change in address and a phone verification for a change of email.

Hvordan tilbakestiller jeg passordet til tradingplattformen min?

Please log into 'FxPro Direct' and click on Accounts. Next to account number you will see the icon to 'Reset Password'. Once you click on it, system will automatically send email containing a new temporary password.

For cTrader accounts, you can reset the password for your cTID from here: https://id.ctrader.com/reset

Hvordan kan jeg reaktivere kontoen min?

Please note that live accounts are disabled after 3 months of inactivity, but you may, however, reactivate them by emailing [email protected] with your request. Unfortunately, demo accounts cannot be reactivated, but you may open additional ones via FxPro Direct.

In order to request reactivation, please send an email to [email protected] or contact us on Live Chat.

Hvordan endrer jeg margin på min tradingkonto?

Log in to FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the Pencil icon next to your account number and select ‘Change Leverage’ from the drop-down menu.

Please note that in order for the leverage of your trading account to be changed, all open positions must be closed.

Note: The maximum leverage available to you may vary depending upon your jurisdiction.

Hvordan legger jeg til flere midler til min demo-konto?

Log in to your FxPro Direct, go to ‘My Accounts’, click on the demo account heading, and select 'Add Funds'. Please select the desired amount (500 – 500,000) and your demo account balance will be instantly updated on your trading platform.

Hvor kan jeg se transaksjonsloggen?

Log into your FxPro Direct, and you will see your transaction history under the 'Wallet' tab. There is also a filter and an option to 'Export' the transactions.

FxPro App

What is the FxPro App?

The FxPro App is a personal mobile account management space that allows for trading via the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type. In 2024, we earned a 5* rating from the Investors Chronicle and Financial Times award for our app and its unique features.

  • You can create new accounts, complete the verification process, change passwords, top-up accounts with multiple funding options, withdraw funds etc.
  • The app features detailed charting features provided by TradingView, along with analysis tools and customisation.
  • Market analytics also keep traders up to date on major news with an integrated Economic calendar with alerts, plus real-time push notifications on increased volatility and major market moves.
  • If you have any questions, please get in touch with our 24/5 award-winning support team directly from within the app.

How many trading accounts can I open in the FxPro App?

You can create up to five live trading accounts with different settings in the FxPro App. They can be in different currencies and on various platforms.

Simply select one of the available trading platforms (MT4, MT5, cTrader or the integrated FxPro platform) and choose the preferred leverage and account currency. You can also transfer funds between the accounts using your FxPro Wallet.

For newcomers, FxPro provides comprehensive instructions on how to install the MT4, MT5 and cTrader applications with direct links to AppStore and Google Play.

The number of demo accounts is unlimited. Please note, that if you need additional accounts, you can open them through FxPro Direct Web or by contacting our Customer Service Team.

How can I register on the FxPro App?

If you already have a registered account with FxPro Direct Web, you can download our application for free from Google Play or AppStore and log in with the same details that you use for FxPro Direct Web.

If you have started registering with FxPro Direct Web but haven’t finished, you can continue your registration from where you left off in the FxPro App.

If you haven’t registered an account at FxPro yet, you can download our application for free and go through the registration steps:

STEP 1. Download the FxPro Application from Google Play Market or AppStore. Open it and proceed to “Sign in with email.” Select your country of residence, name, surname, and email. Then create your password.

STEP 2. You then have the option to generate a short passcode to log in. Please note that the passcode will only be valid on the current device you’re using when you log in to the app. For FxPro Web, you should continue to use your log in details that you registered with.

Your FxPro Direct profile is now ready. However, to unlock all the app features, create trading accounts, trade on the integrated platform, and fund your accounts, you have to complete the full registration. This will involve answering a series of questions about your trading experience and uploading digital copies of the required documents (passport/ID card, proof of residence - a Utility bill or bank statement issued in the last 6 months) to verify your profile.

Once your profile is fully verified, you can start trading with FxPro!

Please note that you can also access the Metatrader 4 or 5 platform directly with your account number and password that you received by email.

Please note that the jurisdiction under which your FxPro account will be opened depends on the country of residence. FxPro does not offer Contracts for Difference to residents of certain jurisdictions including the USA, Iran and Canada.

What payment methods are available on the FxPro App?

At the core of the app lies the FxPro Wallet, which keeps your funds from participating in the trading process and safe from market risks. Funds can be transferred in the “Top Up” section of the App.

You can see more information about the specific funding methods available here: https://www.fxpro.com/pricing/deposit-methods

Can I fund my FxPro Wallet using the App?

To start trading with FxPro, you need to top up your FxPro Wallet and then transfer funds to the desired trading account. To do that first open the FxPro App and tap “Top Up” in the toolbar. Tap “Fund Your Account”. Please note that if you haven't verified your account yet, you need to do so before depositing the funds.

The funds will then be credited to your FxPro Wallet balance. You can then transfer the necessary amount (or part of it) to a specific trading account.

NB: The FxPro Wallet balance does not participate in trading processes and is secured from market fluctuations. You can also top up a trading account directly. Select it from the list, or create a new one, if necessary.

  • Tap the “Fund now” button and select any of the available payment methods.
  • Select the FxPro Wallet, currency, payment method and indicate the amount. During this transaction, the deposit currency will be converted into the currency of your account.
  • You will receive a “Successful transaction” email from FxPro’s accounting department with the confirmation of your transfer.

All transactions can be viewed as ‘completed operations’ in the Transaction History tab. To see transactions for a specific account, tap on the upper right corner of the card with the name of your account.

Can I transfer funds using the FxPro App?

Yes, you can. To transfer funds between your accounts (e.g. your FxPro Wallet and a trading account) please follow these steps:

  • Select the “Transfer” button in the “Wallet” section
  • Choose the source and the target account
  • Specify the transfer amount
  • Tap “Transfer”

The transfer between the FxPro Wallet and your trading accounts is instant, and any currency conversions will be conducted using the current rate.

How can I withdraw funds using the FxPro App?

To withdraw funds from your FxPro Wallet please follow these steps:

  • Tap the “Withdrawal” button in the “Wallet” section
  • Specify the amount to withdraw
  • Select a withdrawal method
  • Tap “Withdraw”

    You may also need to follow the steps you see on the screen;

Our Client Accounting Department will receive your request and process it within 1 working day. In the event that a withdrawal request is made within 6 months from the moment of the initial deposit, Credit Card deposits will need to be refunded first, followed by PayPal deposits and then Skrill deposits. Once all deposits made via these three methods are refunded, you will be able to withdraw funds via a Bank transfer or any e-wallet method previously used to deposit. (provided your e-wallet is able to receive payments)

Bear in mind that you need to have funds available in your Wallet for withdrawal. If your funds are located in a Trading account, you will need to transfer them first to your Wallet.

Can I open a trading account using the FxPro App and how?

You can open multiple accounts with different settings and on different FxPro platforms (MetaTrader 4, MetaTrader 5, cTrader etc) using the FxPro app.

To do this, open go to the ''home'' section of the app, select either the Real or Demo tab and then press the + icon in the top right corner to “Create New Account”.

You will select the preferred account type, leverage and base currency and tap “Create”.

Your newly created account will appear in the list of accounts and you can top it up directly or transfer funds from the FxPro Wallet.

If you have not installed the mobile platform yet, or if it was previously uninstalled, you will be prompted to download it in the “Account type” options.

You can also change the size of the leverage, reset passwords, check balances and make a deposits.

Please note that there is a maximum of 5 Live trading accounts per profile.

How do I use the list of trading assets in the FxPro App?

You can trade directly from the app using any FxPro Metatrader 4 or 5 account type.

  • You can open new trading accounts, both in live and demo mode, directly from the "Home" tab. Simply choose a platform, leverage, and account currency and click ‘Create’.
  • In the ‘Trade’ section, you will find all of the CFDs we offer in your particular account type separated by category for easy viewing. You can use the ‘Search’ bar to find the required asset. You can also create your 'favourites' list to track the instruments you are most interested in.
  • In the ‘History’ tab, you can sort through the completed financial transactions chronologically and view their details.
  • By opening the tab of each asset, you will see its price movement in real-time.
  • Each asset contains its current Buy-Sell quotes. You can expand the chart to full screen and change its type and time frame.
  • You can also scroll down to find the main asset specification (located underneath the chart): spread type, contract size, swap type and more. There are several trading widgets as well: the ratio of sellers and buyers (among FxPro clients), and the highs and lows of today’s prices.

How can I find a specific instrument?

Please go to the ‘Instrument search’ bar at the top of the Quotes screen, begin to type the name of the instrument and it will pop up automatically.

How can I open a trade in the FxPro App?

In the ‘Trade’ section you will find the list of financial assets arranged in categories. Use the ‘Search’ bar to find the required asset. Each asset contains its current Buy-Sell quotes. Tap the preferred button to proceed.
  • Before opening a position, you can set the SL and TP levels and specify the order size. (You can add or modify these values even after a position has been opened).
  • When opening a trade you can choose market execution, as well as pending orders: Buy Limit, Sell Limit, Buy Stop or Sell Stop. After you have made your selection (e.g. Market Execution, Buy Limit etc) set the SL and TP levels, indicate the expiration date and the price at which the order should be triggered. Then click ‘Place’.
  • How can I modify a position using the FxPro App?

    You can modify the size or SL/TP of an open position, by tapping on an open position and then pressing 'more settings'. You can then make any necessary changes using the options provided on screen.

    You will then select to confirm the change(s).

    How can I close a trade using the FxPro App?

    You can close a trade manually from the 'Trades' tab by selecting the order you wish to close. Upon closing the order, you will see a confirmation message that "Order was closed at VWAP". A trade will close automatically when it reaches the specified Stop Loss or Take Profit limits you have set, or if the Stop Out level of the account is reached.

    Can I partially close a trade on the FxPro App?

    You can change order size by tapping on the trade you wish to modify from the ‘trades’ tab. You can then change the trade size using the buttons provided.

    You will then select the ‘Confirm’ button to confirm the change.

    Where can I find information my account balance, margin, free margin and equity?

    Information on your account balance, margin, free margin and equity is available at the top of the trading tab.

    log in

    Where can I find a history of closed trades?

    A list of all closed trades is available in the history tab. Please select any of the default periods or set a custom period.

    How can I enable Quick trading and One-tap trading?

    Quick trading and One-tap trading features can be enabled from the ‘More’ menu and ‘Trading Settings’.

    Quick trading allows you to place orders directly from the chart or instrument list.

    One-tap trading allows you to open and close orders in just one tap without any additional confirmation needed. You can also enable 'Quick closing' from here, allowing you to close orders without any additional confirmation.

    Trading Settings

    How can I set reminders for economic news events?

    The integrated economic calendar keeps you constantly up to date with the latest news and data releases. In the calendar section, you can easily set reminders to receive push notifications simply by pressing the bell icon next to the economic events you are interested in.

    News Events

    How do I use the crosshair tool?

    You can access the crosshair tool by long pressing on the chart, either in full-screen mode or from the instrument list. Once the crosshair appears, you can move it to any point on the chart, and the date and time of the corresponding candle will show in the X-axis along with the price at that specific level in the Y-axis.

    How can I add volumes to the chart?

    Volumes will be shown by default on the charts. To remove it, when in full-screen charting mode, scroll to the bin icon in the list of tools on the left hand side of the chart, and you can select which indicators to delete from the chart. The volume bars represent the number of tick changes for the corresponding price bar and helps to gauge volatility.

    Add volumes

    What chart types are available?

    The FxPro App features multiple TradingView chart types, including candlesticks, bars, Line, Area and Heiken Ashi. To change the chart type, open the chart in full-screen mode and click on the candlestick icon.

    What security features are available on the App?

    In addition to your main FxPro account password, the App also has additional security features, including 2-step authentication, passcode, and touchID.

    You can enable these options in the ‘More’ menu and ‘Security Settings’.

    Security Settings

    How can I change my password through the App?

    Your password can be changed via the App by pressing the ‘More’ menu and going to ‘Security Settings’.

    When you select ‘Change Password’, you will be prompted to enter your existing password and confirm the new one.

    Can I open and trade on a demo account via the App?

    Yes, the platform supports both live and demo trading. Once you have registered with us through the App or logged in with your existing FxPro Profile, in the ‘Accounts’ section, you will notice a ‘demo’ tab. Press the + icon in the top right-hand corner to open a new demo account.

    You simply need to select the account type, leverage, base currency and enter an amount of virtual funds up to 100,000.

    You are able to trade FxPro Metatrader 4 or 5 accounts directly in the app.

    What languages is the App available in?

    The FxPro App is available in a wide range of languages:

    English, Japanese, Korean, Italy, Chinese, Polish, German, Norweigan, Vietnamese, French, Russian, Arabic, Portuguese, Spanish, Czech, Romanian, Indonesian, Malaysian and Turkish.

    You can change the language from the ‘Appearance’ settings in the ‘More’ menu.

    How can I manage push notifications and email settings?

    We send regular push notifications on increased market volatility and significant market moves, keeping you up to date with the latest info on popular instruments in real-time. You can enable/disable these from the ‘Notification’ settings in the ‘More’ menu.

    You can also subscribe or unsubscribe from daily trading central technical analysis and company news emails in this section.

    Is customer support available in the App if I need assistance or have questions?

    Yes! Our 24/5 customer support team are always on hand to assist you with any questions or guide you, and we have made it even easier to contact them directly through live chat without having to leave the App. Simply select the ‘More’ menu and tap ‘Live Support’ to open a live chat with our customer support team.

    VPS

    Hva er FxPro VPS?

    FxPro VPS-tjenesten gir deg tilgang til en Virtual Private Server levert av BeeksFX . BeeksFX er en av de største globale tjenesteleverandørene av VPS-løsninger, og opererer i datasentre i London Equinix, samme sted som FxPro-servere.

    FxPro VPS lar deg laste inn MT4 EAs og cTrader/cAlgo cBots direkte til serveren og få dem til å drive trading for deg, til og med om datamaskinen din ikke kjører.

    FxPro VPS spesifikasjoner finner du på følgende side:

    https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    Hvor mye koster FxPro VPS?

    FxPro VPS subscription costs $30 per month (or equivalent amount in your FxPro Wallet currency) and it will be deducted on the 6th of every month from your FxPro Wallet.

    The FxPro VPS is free for VIP clients.

    Hvordan registrerer jeg meg for FxPro VPS?

    You can make a request via the VPS page: https://www.fxpro.com/trading-tools/fxpro-virtual-private-server

    We will then contact you directly regarding the set-up of your Virtual Server.

    Hvordan kan jeg kansellere VPS-abonnementet mitt?

    Please send an email to [email protected] to request cancellation and we will proceed accordingly.

    Hva skal jeg gjøre hvis jeg glemmer FxPro VPS-passordet mitt?

    Ta kontakt med [email protected] og gi dem din IP- og portnummer. De vil kunne utstede et nytt passord for deg, og det vil bli sendt via e-post.

    Hvordan konfigurerer jeg FxPro VPS?

    Etter at du har lykkes med å abonnere på FxPro VPS, vil du motta en e-post med innloggingsinformasjon fra vår VPS-leverandør, BeeksFX, som bekrefter at din VPS-konto har blitt opprettet (det kan ta opptil 2 timer å motta e-posten).

    Hvis du vil konfigurere VPS, klikker du VPS-tilgangslinken som er oppgitt i e-postmeldingen, fyller ut den nødvendige informasjonen som er inkludert i bekreftelsesmeldingen, og laster ned RDP-filen nederst på siden. Finn filen på datamaskinen din og klikk på den for at den eksterne skrivebordstilkoblingen skal starte. En popup-boks vises senere, og du blir bedt om å skrive inn informasjonen din eller det midlertidige passordet du fikk levert. Klikk på "OK". Du bør nå være koblet til VPS.

    Safety

    How can I protect my online data?

    At FxPro, client data protection is a priority and we follow best practices which are described in details in our privacy policy. There are also actions we strongly suggest you take to help keep your personal data safe:

    • Never share your password(s) or sensitive account information with anyone.
    • Beware of fraudsters who may contact you claiming to be a reputable company and do not provide any personal information to them.
    • Do not click on any links or open any attachments from emails you don’t recognise or respond to unknown SMS senders. Always verify the authenticity.
    • Transactions should only be made via our secure FxPro Direct portal. Never send any funds to an external source.
    • Change your password(s) frequently and set up anti-malware software on any devices that you may use.

    For more information about online security as well as actions that FxPro takes to protect your data, please review our safety page: https://www.fxpro.com/safety

    Please contact us immediately via our official communication channels should you have any concerns or receive any suspicious contact, we are always here to support you.

    Watch video instruction

    Video Thumbnail

    Vi er her for å hjelpe deg!

    contact us chat icon
    LiveChat
    Øyeblikkelig hjelp fra vår support
    contact us request callback icon
    Be om å bli ringt opp igjen
    Snakk med oss når det passer deg