info
Invester ansvarlig.
Invester ansvarlig.Invester ansvarlig.CFDer er komplekse instrumenter og har høy risiko for å miste penger raskt på grunn av leverage. 77% av private investorer mister penger med denne leverandøren. Tenk på om du forstår hvordan CFDer fungerer, og om du har råd til å miste pengene dine.
Ansvarlig investering: Trading av CFDrt involverer betydelig risiko.

Personvernregler

Vår personvernpolicy nedenfor beskriver i detalj hvordan FxPro håndterer samlingen, styringen og beskyttelsen av all konfidensiell brukerinformasjon.

Innledning

Personvernet ditt er veldig viktig for oss. Vi er forpliktet til å beskytte og respektere dine personlige data. Denne personvernspolicyen beskriver hvilke typer personopplysninger vi samler om deg når du velger å bruke tjenestene våre, hvordan vi skal bruke dine personlige data, når og med hvem vi deler det og hvordan vi skal holde det trygt. Det beskriver også dine rettigheter med hensyn til vår behandling av dine personlige opplysninger og hvordan du kan utøve dem. Ta deg tid til å lese og forstå denne policyen.

Vi kan gjøre endringer i denne kunngjøringen fra tid til annen, og det er viktig at du sjekker denne meldingen for eventuelle oppdateringer. Eventuelle personlige opplysninger vi har, vil bli styrt av gjeldende personvernerklæring på gitt tidspunkt. Hvis vi gjør endringer, vi anser å være viktige, vi vil formidle dem til deg.

Vær oppmerksom på at denne kunngjøringen er adressert til kunder og potensielle kunder. Hvis du er en FxPro-ansatt, en entreprenør til FxPro eller en tredjeparts tjenesteleverandør, vil dine personlige opplysninger bli brukt i forbindelse med din ansettelsesavtale, kontraktsforhold eller i samsvar med våre egne retningslinjer som er tilgjengelige ved å kontakte oss.

Enhver referanse til "oss", "vår", "vi" eller "FxPro" i denne personvernerklæringen er en referanse til hvert gruppeselskap i FxPro-gruppen som konteksten krever, med mindre annet er oppgitt.

På samme måte er enhver henvisning til "deg", "din", "din" eller "deg selv" i denne personvernerklæringen en referanse til noen av våre kunder og potensielle kunder som konteksten krever, med mindre annet er oppgitt.

Ved å få tilgang til våre nettsider, inkludert bruk av kommunikasjonskanaler til å kontakte oss, anser vi at du har lest og forstått vilkårene i denne kunngjøringen og hvordan vi behandler all informasjon du avslører for oss, inkludert personopplysninger før du blir kunde . Når du har åpnet en konto hos oss, samtykker du i at denne kunngjøringen, inkludert eventuelle endringer, vil regulere hvordan vi samler, lagrer, bruker, deler og på annen måte behandler dine personlige data og dine rettigheter under vårt forretningsforhold og etter opphør.

Hvem er vi?

Denne personvernserklæringen gjelder for behandling av følgende datastyringsenheter i FxPro-gruppen av selskaper, som er:

  • FxPro Financial Services Limited, et selskap registrert på Kypros, og hvis hovedkontor er Karyatidon 1, Ypsonas 4180, Limassol, og som er registrert og regulert av Kypros databeskyttelseskommissær,
  • FxPro UK Limited, et selskap registrert i England og Wales 902 og med registrert kontor 13/14 Basinghall Street, London, EC42V 5BQ, og som er registrert og regulert av Informasjonskommissæren (Registreringsnummer Z1996160)
  • FxPro Global Markets MENA Limited, et selskap registrert i Dubai, med registrert kontor Index Tower, Floor 10, Unit 1010, Dubai International Financial Center, Dubai, De forente arabiske emirater, og som er registrert og regulert av Dubai databeskyttelseskommissær
  • FxPro Global Markets Ltd, et selskap i Bahamas med registrert adresse er Lyford Financial Center, Po Box 7776, Nassau, Bahamas, og som er registrert og regulert av Bahamas databeskyttelseskommissær.

FxPro Financial Services Limited utfører betydelig behandling på vegne av de andre enhetene i FxPro-gruppen. Derfor, hvis du er kunde hos de ikke-europeiske enhetene i gruppen, behandler vi dine personopplysninger i samsvar med denne kunngjøringen, og du har rett til samme beskyttelse og rettigheter som er nevnt i denne kunngjøringen.

Hva slags personlig informasjon samler vi inn og lagrer?

Som en del av vår virksomhet samler vi personlige data fra kunder og potensielle kunder som inkluderer følgende:

  • Navn, etternavn og kontaktinformasjon
  • Fødselsdato og kjønn
  • Informasjon om inntekt og formue, inkludert opplysninger om dine eiendeler og gjeld, kontosaldoer, handelsregnskap, skatt og regnskap
  • Detaljer om yrke og sysselsetting
  • Lokasjonsdata
  • Kunnskap og erfaring innen trading, risikotoleranse og risikoprofil
  • IP-adresse, enhetsspesifikasjoner og annen informasjon knyttet til din tradingerfaring
  • Bankkonto, e-lommebok og kredittkortdetaljer
  • Detaljer om besøkene dine på nettstedet vårt eller våre Apps, inkludert, men ikke begrenset til, trafikkdata, posisjonsdata, weblogger og annen kommunikasjonsdata.

Vi bruker informasjonskapsler til å lagre og samle inn informasjon om bruken av nettstedet vårt. Informasjonskapsler er små tekstfiler som er lagret av nettleseren på utstyrets harddisk. De sender informasjon som er lagret på dem, tilbake til vår webserver når du åpner nettstedet vårt. Disse cookies gjør det mulig for oss å sette inn personlige innstillinger og laste dine personlige preferanser for å forbedre opplevelsen din. Du kan finne ut mer om våre cookies på vår "Cookies Policy" tilgjengelig på vår nettside.

Vi holder også oversikt over din tradinadferd, inkludert en oversikt over:

  • Produkter du trader med oss
  • Historiske data om trader og investeringer du har gjort, inkludert beløp investert
  • Din preferanse for bestemte typer produkter og tjenester

Vi er lovpålagt å identifisere deg hvis du åpner en ny konto eller legger til en ny signatar til en eksisterende konto. Anti-hvitvaskingslover krever at vi ser og registrerer detaljer om bestemte dokumenter (dvs. fotografiske og ikke-fotografiske dokumenter) for å oppfylle de standarder som er fastsatt i disse lovene. Identifikasjonsdokumentasjon, som kreves i henhold til lov om hvitvasking av penger eller annen lovgivning som er relevant for tjenestene vi gir deg, inkluderer:

  • (a) pass;
  • (b) førerkort;
  • (c) nasjonalt identitetskort (hvis aktuelt);
  • (d) bruksregninger;
  • (e) tillitserklæring (hvis aktuelt);
  • (f) En kredittsjekk på den enkelte eller
  • (g) annen informasjon vi anser nødvendig for våre funksjoner og aktiviteter.

Hvis du er bedriftsklient, må vi samle inn tilleggsinformasjon, for eksempel bedriftsdokumenter av adresse, aksjonærer, styremedlemmer, offiserer, inkludert tilleggsinformasjon til aksjonærene og styremedlemmene. Vi har rett til å stille ytterligere opplysningskrav som vi anser nødvendig for å være i samsvar med våre lovbestemte og lovbestemte krav.

Vi oppnår denne informasjonen på en rekke måter gjennom din bruk av våre tjenester og nettsteder, kontoåpningsapplikasjoner, våre demo-påmeldingsskjemaer, registreringsskjemaer for websider, nettstedskapsler og lignende sporingsteknologi som er bygd inn i våre nettsteder og apper, abonnere på nyhetsoppdateringer og fra informasjon gitt i løpet av vårt løpende forhold.

Vi kan også samle denne informasjonen om deg fra tredjepart, enten gjennom innkjøpte tredjeparts markedsføringslister, offentlig tilgjengelige kilder, sosiale medier-plattformer, introdusere meglere og tilknyttede selskaper, bankfolk og kredittkortprosessorer, abonnementsbaserte etterretningsdatabaser og andre tredjepartskompetanter.

Vi kan be om annen personlig informasjon frivillig fra tid til annen (for eksempel gjennom markedsundersøkelser, undersøkelser eller spesialtilbud). Hvis du velger å ikke gi den informasjonen vi trenger for å oppfylle forespørselen din om et bestemt produkt eller en tjeneste, kan vi kanskje ikke gi deg det forespurte produktet eller tjenesten.

Vi kan registrere enhver kommunikasjon, elektronisk, telefonisk, personlig eller på annen måte, som vi har med deg i forhold til tjenestene vi gir deg og vårt forhold til deg. Disse opptakene vil være vår eneste eiendom og vil utgjøre bevis for kommunikasjonen mellom oss. Slike telefonsamtaler kan registreres uten bruk av advarselssignal eller annen ytterligere varsel.

Videre, hvis du besøker noen av våre kontorer eller lokaler, kan vi ha CCTV som vil registrere bildet ditt.

Hvem kan vi avsløre personlige opplysninger til?

Som en del av å bruke dine personlige opplysninger til de formålene som er angitt ovenfor, kan vi avsløre informasjonen din til:

  • Andre selskaper i FxPro-gruppen som tilbyr finansielle og andre tjenester;
  • tredjeparts applikasjonsleverandører når du bruker våre apper, kommunikasjonssystemer og tradingplattformer som tilbys av tredjeparter;
  • tjenesteleverandører og spesialistrådgivere som har blitt inngått for å gi oss tjenester som administrasjon, IT, analytikk og online markedsføring optimalisering, finansiell, regulatorisk, compliance, forsikring, forskning eller andre tjenester;
  • Innføring av meglere og tilknyttede selskaper som vi har et felles forhold til
  • Betalingsleverandører og banker behandler transaksjonene dine;
  • revisorer eller entreprenører eller andre rådgivere revisjon, bistå eller rådgive i noen av våre forretningsformål;
  • domstoler, domstoler og gjeldende regulerende myndigheter som avtalt eller godkjent av loven eller vår avtale med deg
  • statlige organer og rettshåndhevende organer der det kreves ved lov og som svar på andre lov- og forskriftsforespørsler;
  • En tredjepart der slik opplysning er nødvendig for å håndheve eller anvende våre Servicevilkår eller andre relevante avtaler;
  • noen som er autorisert av deg.

Vi forsøker å kunngjøre disse tredjepartene de minste personopplysningene som kreves for å utføre sine kontraktsforpliktelser til oss. Våre tredjeparts tjenesteleverandører har ikke lov til å dele eller bruke personlige opplysninger som vi gjør tilgjengelig for dem til noe annet enn å yte tjenester til oss.

Våre nettsteder eller våre apper kan ha lenker til eksterne tredjeparts nettsteder. Vær imidlertid oppmerksom på at tredjeparts nettsteder ikke er dekket av denne personvernerklæringen, og de nettstedene er ikke underlagt våre personvernstandarder og prosedyrer. Vennligst sjekk med hver tredjepart om deres personvernspraksis og prosedyrer.

Når og hvordan får vi ditt samtykke?

Vi kan behandle dine personlige data for en eller flere lovlige behandlingsgrunnlag ("lovlig basis"), avhengig av det spesifikke formålet vi bruker dataene dine til.

Det lovlige grunnlaget er følgende:

  • å utføre kontraktsforpliktelsene overfor deg
  • for å være i samsvar med lov og forskrifter
  • for å forfølge våre legitime interesser

Når vår bruk av dine personlige opplysninger ikke faller under en av disse tre lovlige grunnene, krever vi samtykke. Slik samtykke skal fritt avgis av deg, og du har rett til å trekke samtykket til enhver tid, ved å kontakte oss ved hjelp av kontaktopplysningene som er angitt i denne personvernerklæringen eller ved å avmelde deg fra e-postlister.

Forvaltning av personlig informasjon.

Vi er forpliktet til å beskytte og beskytte personopplysninger og gjennomføre og opprettholde passende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre et sikkerhetsnivå som er hensiktsmessig for å beskytte personopplysninger som er gitt til oss fra utilsiktet eller ulovlig ødeleggelse, tap, endring, uautorisert avsløring av, eller tilgang til personlige data overført, lagret eller på annen måte behandlet.

Vi har utnevnt en databeskyttelsesansvarlig for å sikre at vår håndtering av personlig informasjon er i samsvar med denne personvernerklæringen og gjeldende lovgivning.

Vi krever at organisasjoner utenfor FxPro-gruppen som håndterer eller innhenter personlig informasjon, bekrefter konfidensialiteten til denne informasjonen, forplikter seg til å respektere enhver persons rett til personvern og overholde alle relevante databeskyttelseslover og denne personvernerklæringen.

Kort sagt, er de databeskyttende tiltakene vi har på plass følgende:

  • Vi trener våre ansatte som håndterer personlig informasjon til å respektere konfidensialiteten til kundeinformasjon og de enkelte personers privatliv.
  • krever at våre ansatte bruker passord og tofaktorautentisering når de får tilgang til våre systemer;
  • Vi bruker Chinese walls, og ansatte har kun tilgang til de personlige dataene som kreves for de oppgavene de håndterer.
  • Vi bruker datakrypteringsteknologier under dataoverføring under internettransaksjoner og klientadgangskoder som sendes over nettverk
  • Bruk av brannmurer, inntrengingsdeteksjonssystemer og virusskanningsverktøy for å beskytte mot at uautoriserte personer og virus som kommer inn i våre systemer;
  • ved hjelp av dedikerte sikre nettverk eller kryptering når vi overfører elektroniske data med henblikk på outsourcing;
  • utøver en ren resepsjonspolicy i alle lokaler okkupert av oss og våre tilknyttede organer og gir sikker lagring for fysiske dokumenter; og
  • Bruk av fysiske og elektroniske midler som tilgangskort, kameraer og vakter for å beskytte mot uautorisert tilgang.

Hvordan lagrer vi personlig informasjon og hvor lenge?

Vi holder personlig informasjon i en kombinasjon av sikre datalager og papirbaserte filer og andre poster og tar skritt for å beskytte den personlige informasjonen vi har fra misbruk, tap, uautorisert tilgang, endring eller avsløring.

Når vi vurderer at personlig informasjon ikke lenger er nødvendig, fjerner vi alle detaljer som identifiserer deg, eller vi vil sikkert ødelegge dokumentene.

Det kan imidlertid hende at vi må opprettholde dokumenter i en betydelig periode. Vi er for eksempel underlagt investeringstjenester og hvitvaskingslover som krever at vi beholder kopier og bevis på handlinger vi har tatt med hensyn til identitetsbekreftelsen, inntektskildene og rikdomene, overvåking av transaksjonene dine, telefon, chat og e-postkommunikasjon, ordre og tradinghistorie, håndtering av klager og dokumenter som kan demonstrere at vi har handlet i tråd med regelverkskodeks gjennom forretningsforbindelsen. Disse postene må opprettholdes i en periode på fem år etter at vårt forretningsforhold har avsluttet eller enda lenger hvis vi blir spurt av våre regulatorer.

Når du har valgt å ikke motta markedsføringskommunikasjon, vil vi holde detaljer på vår liste slik at vi vet at du ikke vil motta disse kommunikasjonene.

Dataene vi samler inn fra deg, kan overføres til og lagres på, en destinasjon utenfor EØS-området. Det kan også behandles av ansatte utenfor EØS som arbeider for oss eller for en av våre leverandører eller tilknyttede selskaper. Vi tar alle nødvendige skritt for å sikre at dataene dine behandles sikkert og i samsvar med disse personvernreglene.

Når vi overfører dataene dine til andre tredjeparter utenfor EØS, kan vi i noen tilfeller stole på gjeldende standard kontraktsbetingelser, bindende selskapsregler, EU-US Privacy Shield eller andre tilsvarende gjeldende ordninger.

Hvis du vil ha en kopi av slike arrangementer, vennligst kontakt oss ved å bruke kontaktinformasjonen nedenfor

Dine rettigheter

Vær oppmerksom på at disse rettighetene ikke gjelder under alle omstendigheter. Du har rett til:

(a) be om tilgang til dine personlige data (vanligvis kjent som en "forespørsel om registrerte data");

(b) be om korreksjon av personopplysningene vi holder om deg;

(c) be om sletting av dine personlige data. Vær imidlertid oppmerksom på at vi kanskje ikke alltid vil kunne overholde forespørselen om sletting av bestemte juridiske grunner, som vil bli varslet til deg, når det er aktuelt, når du ber om det;

(d) protestere mot behandling av dine personlige data der vi stoler på en legitim interesse (eller tredjeparts) og det er noe om din spesielle situasjon som gjør at du vil motsette seg behandling på dette grunnlaget dersom du føler det påvirker dine grunnleggende rettigheter og friheter. Du har også rett til å motsette deg behandling av dine personlige data for direkte markedsføring. I noen tilfeller kan vi vise til at vi har overbevisende legitime grunner til å behandle informasjonen din som overstyrer dine rettigheter og friheter;

(e) forespørsel om begrensning av behandling av dine personlige data. Dette gjør at du kan be oss om å suspendere behandlingen av dine personlige data i følgende scenarier:

  • hvis du vil at vi skal etablere dataets nøyaktighet;
  • hvor bruken av dataene er ulovlig, men du vil ikke at vi skal slette den;
  • hvor du trenger oss til å holde dataene selv om vi ikke lenger trenger det som du trenger for å etablere, utøve eller forsvare juridiske krav eller
  • Du har protestert mot bruken av dataene dine, men vi må bekrefte om vi har overordnet legitim grunnlag for å bruke dem.

(f) be om overføring av dine personlige opplysninger til deg eller til en tredjepart. Vi vil gi deg, eller en tredjepart du har valgt, dine personlige data i et strukturert, vanlig, maskinlesbart format. Vær oppmerksom på at denne retten bare gjelder for automatisk informasjon (det vil si ikke til kopier) som du i utgangspunktet ga samtykke til å bruke, eller hvor vi brukte informasjonen til å utføre en kontrakt med deg; og

(g) trekke tilbake samtykke når som helst der vi stoler på samtykke til å behandle dine personlige data.

Vennligst fyll ut personopplysningsforespørselen via e-post ved hjelp av den registrerte e-postadressen du har oppgitt til oss, til følgende e-postadresse: dpo@fxpro.com.

Vi prøver å svare på alle forespørsler innen 1 (en) måned. Av og til kan det ta oss lenger enn 1 (en) måned hvis forespørselen din er spesielt kompleks eller du har gjort en rekke forespørsler. I dette tilfellet vil vi varsle deg innen 1 (en) måned etter mottak av forespørselen din og holde deg oppdatert.

Vi kan belaste deg for en rimelig avgift når en forespørsel er åpenbart ubegrunnet, overdreven eller repeterende, eller vi mottar en forespørsel om å gi ytterligere kopier av de samme dataene. I dette tilfellet vil vi sende deg en gebyrforespørsel som du må godta før vi behandler forespørselen din. Alternativt kan vi nekte å overholde forespørselen din under disse omstendighetene.

Hva om du har en spørsmål eller en klage?

Hvis du vil utøve dine rettigheter, vennligst kontakt oss via e-post på dpo@fxpro.com ved hjelp av den registrerte e-postadressen du har oppgitt til oss.

Vi prøver å svare på alle forespørsler innen 1 (en) måned. Av og til kan det ta oss lenger enn 1 (en) måned hvis forespørselen din er spesielt kompleks eller du har gjort en rekke forespørsler. I dette tilfellet vil vi varsle deg innen 1 (en) måned etter mottak av forespørselen din og holde deg oppdatert.

Hvis du ikke er fornøyd med vårt svar på klagen din, har du rett til å sende inn en klage til våre tilsynsmyndigheter, Informasjonskommissærens kontor (ICO) hvis du er klient til FxPro UK Limited eller Kypros databeskyttelseskommissær hvis du er klient til noen av de gjenværende FxPro Group-enhetene. Alternativt har du også rett til å sende inn en klage til databeskyttelsesmyndigheten i ditt bostedsland.

Du kan finne detaljer om hvordan du gjør dette på følgende nettsteder:

https://ico.org.uk/concerns/

http://www.dataprotection.gov.cy