FxPro kunngjør sponsorstøtte til AFC Champions League

FxPro Financial Services Ltd (FxPro), en ledende global megler i utenlandsk valuta, kunngjorde i dag at de har inngått en avtale om å være en offisiell partner for Asias fremste fotballkonkurranse, Asia Football Federation (AFC) Champions League, for 2011 sesongen.

I avtalen som World Sport Group (WSG) dro i havn, vil AFCs eksklusive markedsførings- og mediepartner, FxPro's branding, bli fremtredende fremstilt på skjermen i ulike stadier av "live" telecast i hver av de 117 AFC Champions League-kampene .

AFC Champions League, en turnering som varer fra mars til november hver, deltar de beste trettifem klubbene fra Asia's top ti ligaer - Australia, Kina, Indonesia, Iran, Japan, Korea, Qatar, Saudi-Arabia , UAE og Usbekistan, og to lag fra India, Indonesia, Qatar, Syria, Thailand og UAE og de kvalifiserer seg gjennom play-offs, for en total pengepremie på US$ 14 millioner og en plass i FIFA Club World Cup.

Denis Sukhotin, grunnlegger av FxPro kommenterte:

"Asia er et kjernemarked for FxPro, og vi er forpliktet til å utvikle styrken til vårt merkevare i regionen gjennom sponsorstøtte. Vi er glade for å samarbeide med en så spennende og populær turnering som sees av våre kunder og har tilhengere over hele regionen. FxPro utvider sin profil i Asia og Midtøsten, slik at beslutningen om å støtte AFC Champions League er en naturlig progresjon for fremtidens ambisjoner for virksomheten. "

Sa AFC-president, Mohamed Bin Hammam, "Det gir meg stor glede å ønske FxPro velkommen til den asiatiske fotballfamilien som en ny partner i AFC Champions League. I takknemlighet for sin tro og tillit arbeider AFC sitt ytterste for å øke konkurransenes profesjonalitet og å gi bedre verdier til våre investorer. I tillegg til at konkurransen har deltagende klubber fra 13 land i Asia hvert år, er vi glade for å ha en anerkjent partner som FxPro, som leverer sine uvurderlige valutahandelstjenester i Asia. '

Ian Mathie, Senior Vice President, har sagt, Football, ASEAN & Australia, World Sport Group, "FxPro er et flott tillegg til AFC-familiens bedriftspartnere - en gruppe av verdens ledende merkevarer og multinasjonale selskaper.

Vi er glade for at FxPro har anerkjent verdien av å knytte seg til Asia's førsteklasses klubbkonkurranse som har et bredt og voksende publikum i hele regionen. Vi gleder oss til å samarbeide med FxPro for å sikre at konkurransen med suksess leverer FxPros sponsormål og merkevarenes ambisjoner. "

FxPro har kontor i Nice, London, Madrid, Wien, Moskva og Kypros. Lær mer

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

AFC
Steve Kim - Media & Kommunikasjonsleder
Asian Football Confederation
Tlf: +60 3 8994 3388
Email: steve.kim@the-afc.com

Shyamala Velappan
World Sport Group
Tlf: +65 6826 2688
Email: s.velappan@worldsportgroup.com .sg

Om AFC Champions League

AFC Champions League er den mest prestisjefylte fotballkonkurransen i Asia, og den ble revolusjonert i 2009 med en dramatisk økning i premiepenger og bonus. Re-lanseringen av konkurransen har markert begynnelsen til en ny epoke av profesjonalitet i asiatisk fotball, og AFC Champions League håndhever strenge opptakskrav for å slå de deltagende klubber og ligaer inn i en kommersiell enhet og profesjonell organisasjon.

Ligaen har 32 lag fra minst 13 land, hvorav to må gå gjennom en avspillingsfase i gruppetrinnet. I 2009 og 2010 vant Pohang Steelers (KOR) og Seongnam Ilhwa (KOR) Champions-troféet i november og deltok deretter i FIFA Club World Cup i slutten av den respektive sesongen.

Under ledelse av presidenten, Mohammed bin Hammam, jobber AFC hardt for å bygge opp troverdigheten til turneringen ved å introdusere tøffe tiltak for oppføringer for å sikre at klubber og ligaer er virkelig profesjonelle i forhold til forretninger, administrasjon og tekniske standarder.

For å lære mer om AFC Champions League, vennligst besøk www.the-afc.com .

Om World Sports Group

World Sport Group har sitt hovedkontor i Singapore, og er Asia's ledende sportsmarkedsføring, media og event management-selskap. Selskapet har vært i forkant av asiatisk sport siden 1992, med nesten 600 dager med sportsarrangementer og mer enn 5000 timer med sportsprogrammer årlig, i over mer enn 30 land i regionen.

World Sport Group er den eksklusive markedsføringspartneren til det asiatiske fotballforbundet (AFC) og den asiatiske fotballforbundet (AFF). Selskapet har også stor interesse i Asian Golf som arrangør av noen av regionens toppmøter, inkludert Barclays Singapore Open, Australian Open og ASEAN Golf Tour. Det er også den globale markedsførings- og mediepartneren til OneAsia.
Les mer på www.worldsportgroup.com

Speakers
Charalambos Psimolophitis
aboutUs_teamCEO
Ilya Holeu
aboutUs_teamMarketing
Tilbake til alle pressemeldinger